וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכריא זביידי נפרד מג'וליאנו מר: "הוא כמו אח שלי"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.4.2011 / 0:01

מנהל התיאטרון שהקים ג'וליאנו מר בג'נין ומי ששימש בעבר כמפקד גדודי אל-אקצא בעיר, מביע תקווה שרוצחיו של השחקן והיוצר הישראלי ייתפסו. "אכנס מסיבת עיתונאים ואתייחס לנושא"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

זכריא זביידי, מי ששימש בעבר כמפקד גדודי חללי אל-אקצא, התייחס אמש (שני) להירצחו של ג'וליאנו מר חמיס במחנה הפליטים בג'נין. זביידי שמשמש כיום כמנהל התיאטרון שהקים השחקן והיוצר הישראלי-ערבי, אמר לוואלה! חדשות כי ג'וליאנו מר היה "כמו אח" עבורו. "אני נמצא כרגע במשטרה ונותן עדות בחקירת חיסולו של מר", הוסיף זביידי. "אני מקווה שימצאו מי עומד מאחורי החיסול הזה. מחר, בכל אופן, אני מכנס מסיבת עיתונאים שבה אמסור את כל מה שאני חושב בפירוט".

מר נורה למוות בשעות אחר הצהריים באזור התיאטרון בג'נין. לפי מספר דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, ארבעה חמושים ירו עשרות כדורים לעבר רכבו של מר, בכניסה למחנה הפליטים. סוכנות הידיעות "מען" דיווחה כי הוא נורה בידי רעול פנים אחד בלבד.

"חיים רגילים בג'נין"

מושל מחוז ג'נין כדורא מוסא אמר מוקדם יותר כי הוקמה ועדת בדיקה, שצפויה תוך שעות להגיע למסקנות מי עומד מאחורי הרצח. הוא טען כי מר חי בעיר במשך מספר שנים עם אשתו "חיים רגילים" ולא היו כל איומים על חייו. מוסא ציין כי "אנחנו מופתעים מאוד מהרצח ומקווים שבקרוב יתברר מי עומד מאחוריו". בתוך כך, בקול ישראל דווח כי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים עצרו הערב בג'נין מספר חשודים במעורבות ברצח וכי חלק מהעצורים שוחררו זמן קצר לאחר שנחקרו.

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, סלאם פיאד, גינה בתוקף את הרצח של מר חמיס, ואמר כי "אין לעבור על הפשע הנתעב הזה לסדר היום, כיוון שהוא מהווה הפרה בוטה של הערכים ההומנים, ומנוגד למוסריות של העם שלנו". פיאד הדגיש כי הוא הוציא הנחיות מפורשות למנגנוני הביטחון לפעול בצורה אינטנסיבית ומסביב לשעון בכדי להגיע לפושעים ולהעמידם לדין, וציין כי "אין להקל ראש בהתמודדות עם פשע זה או כל פשע אחר, כמו כן אין להקל ראש, בשום פנים ואופן, בכאוס ביטחוני".

עדכון ראשון: 23:09

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully