וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן הישראלי ג'וליאנו מר נורה למוות בג'נין

ניר יהב, פנחס וולף ויהושע בריינר

4.4.2011 / 20:09

חמושים ירו לעבר הרכב בו שהה ג'וליאנו מר בג'נין והוא מת במקום. גופתו הועברה לישראל וכוחות הביטחון הפלסטיני כבר עצרו מספר חשודים. פיאד: "לא נעבור לסדר היום על הפשע הנתעב הזה"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

השחקן הישראלי ג'וליאנו מר חמיס נורה אחר הצהריים (שני) למוות באזור התיאטרון בג'נין. על פי מספר דיווחים בכלי תקשורת פלסטינים, ארבעה חמושים ירו עשרות כדורים לעבר רכבו של מר, בכניסה למחנה הפליטים בג'נין והוא מת במקום. כוחות ההצלה הפלסטינים דיווחו על עשרות כדורים שננעצו בגופו של מר ועל אישה נוספת שנפצעה בתקרית. לעומת דיווח זה, סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מדווחת כי מר נורה על ידי רעול פנים אחד בלבד, שירה בו חמישה כדורים מטווח קצר. בנו של מר שהה אף הוא במקום, אך לא ברור אם הוא נפגע. גופתו הועברה על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים למנהל האזרחי הישראלי והיא הועברה דרך מחסום ג'למה (גלבוע) לישראל. מנגנוני הביטחון הפלסטינים עצרו הערב בג'נין מספר חשודים במעורבות ברצח, אך חלק מהם שוחררו זמן קצר לאחר שנחקרו.

מר נורה בכניסה למחנה הפליטים ג'נין, בעת שהיה במכוניתו סמוך לתיאטרון "החופש" יחד עם בנו. מושל מחוז ג'נין כדורא מוסא אמר לוואלה! חדשות, כי הוקמה ועדת בדיקה, שצפוייה תוך שעות להגיע למסקנות מי עומד מאחורי הרצח. הוא טען כי מר חי בעיר במשך מספר שנים עם אשתו "חיים רגילים" ולא היו כל איומים על חייו. מוסא ציין כי "אנחנו מופתעים מאוד מהרצח ומקווים שבקרוב יתברר מי עומד מאחוריו".

לפי ההערכות במערכת הביטחון, הרקע לחיסול הוא דתי ומר נורה על ידי כנופיית חמושים איסלמית קיצונית. בשלב הזה, צה"ל משאיר את חקירת הרצח בידי מנגנוני הביטחון הפלסטינים וטרם הוחלט על חקירה משותפת יחד עם ישראל. במערכת הביטחון הישראלית מציינים כי חמיס קיבל אישור קבוע להיכנס לשטחי A כערבי ישראלי וכי כניסתו לג'נין לא הצריכה כל תיאום מראש.

ג'וליאנו מר. דניאל צ'צ'יק
הקים בג'נין את "תאטרון החופש". ג'וליאנו מר/דניאל צ'צ'יק

"מעשה נתעב, נפשע ומגונה הפוגע קשות במאבק הפלסטיני"

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, סלאם פיאד, גינה בתוקף את הרצח של מר חמיס, ואמר כי "אין לעבור על הפשע הנתעב הזה לסדר היום, כיוון שהוא מהווה הפרה בוטה של הערכים ההומנים, ומנוגד למוסריות של העם שלנו". פיאד הדגיש כי הוא הוציא הנחיות מפורשות למנגנוני הביטחון לפעול בצורה אינטנסיבית ומסביב לשעון בכדי להגיע לפושעים ולהעמידם לדין, וציין כי "אין להקל ראש בהתמודדות עם פשע זה או כל פשע אחר, כמו כן אין להקל ראש, בשום פנים ואופן, בכאוס ביטחוני".

ח"כ טאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) אמר לוואלה! חדשות בתגובה לרצח: "מדובר במעשה נתעב, נפשע, מגונה. זה פוגע קשות גם במאבק הפלסטיני, שהוא לגיטימי למען חירות ועצמאות, אך כאשר הוא מוכתם בדם של חפים משפע הוא עושה נזק. מי שעשה זאת הוא אויב של הפלסטיניים עצמם. אני קורא לרשות הפלסטינית לעשות כל מאמץ להעמיד את האחראים לדין בהקדם". א-סנע הוסיף ואמר כי הוא "מזהיר מאלו שינסו לנצל את האירוע כדי לעשות הכללות נגד פלסטינים".

יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, אמר כי "יש לי כאב אישי. הכרתי אותו ואת אביו ואת אמו לפני עשרות שנים. הוא עסק בעבודת קודש במחנה הפליטים בג'נין. הרצח שלו הוא פעולה עוינת נגד העם הפלסטיני. על הרשות הפלסטינית לתפוס את הרוצחים ולהענישם. אין ספק שמי שעשה את מעשה הזוועה רצה לרצוח את השלום ואסור לתת לו את הניצחון שהוא רצה. לכן עלינו להגביר את פעילותנו למען שלום צודק".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון הגיב אף הוא לרצח ואמר כי "זה מצער במיוחד שאדם כמו מר, שקידם תרבות של שלום ודו-קיום, משלם על כך בחייו. על הרשות הפלסטינית להדק את אחיזתה בשטחי הגדה. זו הפעם השנייה בחודש החולף שישראלים נרצחים בגדה ואין להשלים עם כך. על הרשות לתפוס את המבצעים ולהגביר את מאמציה לשמור על שלום כל התושבים בגדה, ישראלים ופלסטינים כאחד. רציחתו של מר מדגישה כי הטרור הוא בשורה רעה לשני העמים".

ח"כ חנין זועבי (בל"ד) הגיבה אף היא לרצח ואמרה כי "זהו פשע נורא וצריכים לרדוף את האחראים לכך. צריכים לחשוף את הרוצחים הנפשעים והבוגדים. אלה הם אויבי העם. אני חושבת שהם יותר קרובים לכיבוש ולסוכני הכיבוש או שהם משוגעים. אני יודעת שהשב"כ בישראל גם אם הוא לא רצח אותו, הוא יודע איך לנצל את הרצח למען ההסברה הישראלית. הם מחכים למקרים האלה כדי לשלוח מסר לעולם שכל הפלסטינים הם טרוריסטים, שהנה הם רוצחים גם פעיל שלום. אלה סוג המקרים שיכולים לעזור לישראל במסע הדה-לגיטימציה שהיא עושה לפלסטינים". עם זאת, זועבי הוסיפה כי "אם מי שעשה את זה הוא פלסטיני, חשוב לי שהעם שלי יוקיע וירדוף אותו. הרוצח הוא אויב העם הפלסטיני. אנחנו נדאג שהמסר הזה יגיע לתושבי הגדה המערבית".

לעומתם, פעיל הימין איתמר בן גביר, מראשי תנועת "ארץ ישראל שלנו", אמר כי "הרצח של השחקן ג'וליאנו מר מוכיח שלא ניתן לסמוך על אויבי ישראל ושמי שעוזר לחמאס וחושב שיאהבו אותו חי בשאליות". בן גביר הוסיף עוד כי "אם מר היה מחרים את מחבלי הרשות הפלסטינית ולא את אריאל, הוא היה היום בחיים".

ג'וליאנו מר חמיס: 1958-2011

ג'וליאנו מר חמיס נולד ב-1958 בנצרת לאם יהודייה, ארנה מר חמיס, ואב ערבי, צליבא חמיס. הוא שירת בצה"ל כלוחם בחטיבת הצנחנים ולאחר מכן פנה לקריירת משחק. תפקידו הראשון בקולנוע היה בסרט "המתופפת הקטנה" של הבמאי האמריקאי ג'ורג' רוי היל, שם שיחק לצד דיאן קיטון. בהמשך כיכב בשלל סרטים ישראלים, ביניהם "זעם ותהילה" של אבי נשר, "זהר" של ערן ריקליס, ו-"כיפור" של עמוס גיתאי. בשנת 2002, אף היה מועמד לפרס אופיר על תפקידו ב"טאהרה" של גיתאי.

בנוסף, שיחק במספר הצגות בתיאטרון בית לסין, תיאטרון חיפה ותיאטרון הבימה, ואף ביים ב-2003, יחד עם דניאל דניאל, סרט דוקומנטרי עטור פרסים – "הילדים של ארנה" – שעסק בתיאטרון של ילדים שהקימה אמו בג'נין בשנות ה-90. בשנת 2006 חזר מר חמיס לג'נין והקים בה תיאטרון קהילתי בשם תיאטרון "החופש".

* עדכון ראשון - 17:09.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully