וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריטים יילחמו על הסביבה דרך קיבות הפרות

מחקר שהוזמן על ידי משרד ממשלתי קובע כי אם חוואים יאכילו את הפרות והכבשים שלהם בתערובת של תחמיץ תירס, שיבולת שועל ועשבים עתירי סוכר, יפחת משמעותית גז המתאן המזיק שהן פולטות

מכוניות חשמליות? אנרגיות מתחדשות? מ?חזור? בבריטניה סבורים כי הדרך להילחם על איכות הסביבה עוברת גם בתפריט היומי של חיות המשק. מחקר חדש שנערך לבקשת המשרד הממשלתי לאיכות הסביבה, מזון ועניינים כפריים, מצא כי ניתן באמצעות שינוי הדיאטה של פרות וכבשים לצמצם משמעותית את כמות גזי החממה שהן פולטות כשהן נופחות.

המחקר, שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת רדינג והמכון הלאומי לביולוגיה ומדעי הסביבה, מצא כי תזונה המבוססת על תערובת של תחמיץ תירס, גרעיני שיבולת שועל ללא הקליפה ועשבים עשירים בסוכר מורידה את רמת גז המתאן שפולטות החיות. מתאן הוא אחד הגזים המזיקים לסביבה, בין היתר לשכבת האוזון. בבריטניה, חיות משק - בעיקר פרות, כבשים ועזים - אחראיות ל-41% מהמתאן הנפלט לאטמוספירה.

לפי נתוני המחקר, צריכת עשבים עשירים בסוכר יכולה לצמצם את פליטת המתאן ב-20%, ואילו שיבולת שועל מצמצמת אותו ב-33%. "בטווח הארוך", נמסר מטעם המשרד, "יהיה צורך לשקול את הרווחים משינוי הדיאטה מול השפעות סביבתיות אחרות, כמו גם מול השאלה כמה משתלמים יהיו השינויים לחוואים מבחינה כלכלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully