וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלונדיניות נהנות יותר

יובל אברמוביץ'

1.4.2011 / 7:26

היא איבדה את אבא שלה בגיל 15, למדה מינהל עסקים, והקימה לבד עסק לשחרור עצירים בערבות. רומן עם עתי? היא לא חושבת שיהיה לזה המשך. כל מה שרציתם לדעת על ליהיא גרינר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מצטערת על שום דבר שקרה לה בבית האח הגדול. גרינר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ליהיא גרינר, הסאנשיין של "האח הגדול 3", לא מצטערת על שום דבר שקרה לה ב?109 הימים שבהם היתה כלואה בתוך האקווריום הטלוויזיוני שובר שיאי הרייטינג של קשת. היא לא מתחרטת על הפרידה הפומבית מאבירם הארוס ("הייתי צריכה לעשות את זה הרבה לפני אבל לא היה לי אומץ"), לא מבקשת מחילה ציבורית על הרומן עם עתי, שהפך את הבגידה הטלוויזיונית של דנה ספקטור ורן שריג מ"מחוברים" למשדר של הופ קטנטנים, וממש לא מתכוונת להתנצל על מה שהתרחש מתחת לשמיכה הזוגית או מאחורי דלתות המקלחון החצי שקופות של בית האח.

הדבר היחיד שהיא מרגישה לא נוח בנוגע אליו הוא העובדה שהיא לא סיפרה להפקה את כל האמת על הקשר עם אבירם לפני הכניסה לבית. "מאודדדד מאודדדד רציתי להיות בתוכנית!", היא מנפנפת בידיים למעלה ולמטה, מסדרת את המחשוף שוב ושוב ומחפשת כל הזמן את המיקרופון שירד מצווארה פחות מחצי יממה לפני הראיון הזה.

"כל כך רציתי להיות בתוך הבית וכשאמרו לי שעברתי עוד שלב ועוד שלב הרגשתי שזה מתחיל להיות מאוחר מדי לספר את הסיפור המלא והמסובך שלי עם אבירם. כן, היינו מאורסים אבל זה קרה אחרי חמש שנים יחד ואחרי שנפרדנו לכמה חודשים ארוכים. לא רציתי להתחתן איתו וידעתי שזה עניין של זמן עד שניפרד, אבל הבעיה היתה שלא ידעתי למה בעצם בחרו בי לתוכנית. רצו אותי בגלל שאני בת לישראלים שעברו לאל.איי והחליטה לעשות עלייה או בגלל שאני מאורסת? לא ידעתי מה גרם להם לבחור בי ולא רציתי לשנות מידע בשביל לא להרוס את הדברים אז זרמתי עם ההפקה ואמרתי שאני מאורסת ולא הוספתי שאני בדילמה.

"פתאום מודיעים לי שאת סרטון הכניסה שלי לבית 'האח הגדול' יצלמו בסלון כלות כשאני לובשת שמלת כלה. אמרתי לעצמי: 'או מיי גאד! זה לא בסדר', אבל פחדתי שאם אני אגיד שאני לא כזאת מאוהבת בו ושבעצם אני סוג של רווקה, יגידו לי: 'לא, תודה' ויוציאו אותי מהתוכנית, אז זרמתי בלי לעצור".

אז מה היה הסיפור האמיתי שלא סיפרת?
"וואו! בשביל זה נצטרך יום שלם. בגדול הכרתי את אבירם לפני חמש שנים כשעבדתי במסעדה ישראלית באל.איי. אני הייתי מלצרית והוא היה לקוח ישראלי שהגיע מאילת לגור באל.איי. בזמן שהייתי ליד המחשב ועשיתי הזמנות, הוא הגיע אליי ושם לי בפאוץ' את המספר שלו. הסתכלתי בפתק והיה כתוב 'אבירם' ואני כולי הייתי אקסייטד וחשבתי שזה קרייזי בגלל שגם לאחי הגדול קוראים אבירם.

"אהבתי את הגובה שלו ואת זה שהוא ביג, למרות שזה היה די סטיופיד בדיעבד. הלכתי אליו והבאתי לו את המספר טלפון שלי ואמרתי לו: 'אני לא אתקשר אבל אם אתה רוצה, תתקשר אתה'. ככה זה באל.איי. הוא התקשר והתחלנו לצאת.

"ההתחלה היתה טובה. אהבתי את זה שהוא גדול, הוא עבד, היה לו כסף טוב והוא נהדר עם ילדים. מצד שני הוא מעולם לא היה חבר שלי ולא היה מאהב טוב. היה לי נוח איתו. בשלב מסוים כל החברות שלי התחתנו ועשו ילדים ורק איתנו כלום לא התקדם. ככה עברה שנה ועוד שנה ועברנו לגור יחד אבל אני רציתי טבעת ומחויבות - וזה לא קרה. הוא הסביר לי שאמא שלו התגרשה ואחותו התגרשה ואחיו התגרש, והוא לא רוצה את המאסט הזה בחיים שלו.

"אחרי שחיכיתי שלוש שנים, החלטתי שנמאס לי ואני עולה לישראל בלעדיו. תמיד חלמתי לעלות לישראל. כשהגעתי לארץ, שלחתי טפסים לאודישנים של 'האח הגדול' ולא חזרו אלי. חבר שלי המליץ עלי ויום אחד חזרו אלי והזמינו אותי למבחנים. התחלתי את האודישנים כשאני רווקה לחלוטין. היו לי פה דייטים וגם לאבירם היו דייטים באל.איי. נשארנו בקשר מסוים והיינו מדברים על זה.

"ואז, קצת לפני שהתוכנית התחילה, החלטתי שאני נוסעת לחופשה באל.איי לחודש, ושם, הרבה אחרי שהיינו פרודים, הוא הציע לי נישואים ומשם הכל הסתבך".

עכשיו אני הסתבכתי. קיבלת הצעת נישואים אחרי שהייתם פרודים?
"כן. היינו פרודים יותר מתשעה חודשים, וכשהגעתי לבקר באל.איי נפגשנו כמה פעמים וסיפרתי לו גם על האודישן ל'האח הגדול' ושאני מאושרת בישראל. היה לי נחמד לפגוש אותו, אבל לא היה לי טוב. היה לי די הל והייתי בדאון ובכיתי כל הזמן. הרגשתי שאני כבר לא שייכת לשם וגם לא אליו. ואז הוא הפתיע אותי והציע לי הצעת נישואים מדהימה שהצליחה לבלבל אותי".

איך זה קרה?
"אמא שלי ואחותי אמרו לי בוקר אחד: 'אנחנו רוצות לעשות לך יום כיף של בנות. הולכים לארוחת בוקר, לעשות ציפורניים ולעשות שופינג'. אני הייתי באותה התקופה מיזרבל וכל הזמן בכיתי, אז אמרתי להם 'או.קיי'. בקיצור, הגענו למניקור, ומגי, הבחורה שעשתה לי את הציפורניים, הורידה לי את כל התכשיטים מהידיים - יש לי בדרך כלל הרבה טבעות - ואחרי שהיא סיימה לשים לי לק היא החזירה לי את התכשיטים ופתאום היא שמה לי על האצבע טבעת ענקית עם יהלום" (היא נזכרת ברגע ההוא ושואגת מצחוק שהפך לסמל המסחרי שלה בתוכנית).
"אמרתי לה: 'מגי, איטס נוט מיין', אבל בינתיים היא נעלמה ופתאום נכנס לחדר אבירם כשהוא לבוש בחליפה ומחזיק ביד ורד, כמו בתוכנית 'הרווק', ואומר לי: 'כן, זה שלך. אני רוצה להתחתן איתך'. הייתי בהלם. לא ידעתי מה להגיד. לא אמרתי 'כן' ולא אמרתי כלום. הוא אמר לי 'לא ענית לי'. הייתי בהלם. גם הייתי עצבנית שהוא עשה את זה כשהוא יודע שאני חוזרת לישראל עוד שבוע".

ובכל זאת אמרת לו "כן". טבעת יהלום הצליחה לסחרר אותך עד כדי כך?

"איי דונט נואו למה הסכמתי. תבין שבתוך כל ההלם ההוא, כשאני לבושה בפיג'מה שלי ועם טבעת יהלום, פתאום מצפצף הבלקברי שלי ואני רואה מייל מההפקה של 'האח הגדול' וכתוב: 'ליהיא, איפה את? מחפשים אותך בהפקה. רוצים שתיכנסי לבית'.

"אני הייתי כולי או מיי גאד! אמרתי לאבירם: 'רוצים אותי בתוכנית ואני חוזרת לישראל. אם אתה רוצה אותי, אתה צריך לבוא איתי לישראל'. הכל קרה כל כך מהר שלא היה לי זמן לחשוב על כלום".

"לא עניינכם מה עשינו"

את התקופה שבין הצעת הנישואים המפתיעה לבין כניסתה לבית היא זוכרת בצורה מעורפלת ("הכל רץ כל כך מהר ופתאום מצאתי את עצמי בבית"). הדבר הבא שהיא זוכרת זה את עתי "חתיכי" שולברג, הגברבר והחיטובים, יורד במדרגות הבית בערב הראשון של התוכנית.

"נדלקתי עליו מהרגע הראשון. ההפקה ידעה בדיוק מה הטעם שלי בגברים והכניסו מישהו שיבלבל אותי", היא צוחקת בצחוק גדול. "בוא נגיד שאת אלעד לא כיוונו אלי. בימים הראשונים עוד שלטתי בעצמי ולא עשיתי כלום, אבל הבנתי שאם אני רוצה לשרוד בבית - אני לא יכולה יותר להעמיד פנים ולשקר ושאני חייבת להגיד את האמת שלי, גם אם זה נעשה בטלוויזיה. הרגשתי שאני פשוט לא יכולה יותר לשתוק ופשוט זרמתי עם מה שקרה".

לרשימת ההישגים שלה, חוץ מדמות ב"ארץ נהדרת" ("איי לאב איט למרות שעשו לי סנטר כפול וגוף גדול מדי"), מיליון אזכורים במדד גוגל (לעומת 900 אלף לג'קי) ומקום שני לצד המז'יק של ג'קי, היא יכולה להוסיף את הטייטל "מתמודדת הריאליטי העברייה הראשונה שעשתה סקס בתוך הבית".

"אתם לא ראיתם כלום, נכון?", היא מסתכלת עלי וזורקת מבט חצי חושש לאחותה הגדולה ולאשת יחסי הציבור של קשת שבאו להשגיח עליה. "תראה, כשאתה שם אתה שוכח באיזשהו שלב שאתה בתוך בית עם מצלמות, ואתה כבר לא חושב על המצלמות. או שפשוט יש לך תקווה קטנה שאולי את זה לא יצלמו. תראה, לא באמת ראו אותנו עושים משהו וזהו".

בכל זאת נכנסתם יחד למקלחון.
"ומה אתה חושב שעשינו שם?".

אני מניח שלא בדיוק קירצפתם את הקרמיקה.
"יו גאייז, זה לא באמת עניינכם מה עשינו שם. זה פרטי שלנו. התחבקנו. תכתוב שהתחבקנו. הספיקו לספר לי מה אנשים דיברו במדינה על מה שהיה ביני לבין עתי ואני יודעת שיש הרבה אנשים שכועסים על ההתנהגות שלי, אבל אני גם יודעת שהרבה אנשים, ובעיקר נשים, מפרגנים לי שהלכתי עם הלב שלי. אני לא מתחרטת על מה שעשיתי. הייתי אני".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מתגעגעת לאבא

בתקופה שבה היתה גרינר (26) כלואה בתוך בית האח הגדול היא הספיקה לעבור מנעד גדול של רגשות וחוויות: להתאהב בעתי, להיזרק על ידו, להתחבר עם פרידה ("איי לאב את הכנות והישירות שלה. היא היתה הכי אמיתית בבית") ולהסתכסך עם נופר. ג'קי סחף את הצופים בפשטות שלו, אבל היא סחפה בשמחה שהביאה עימה. תמיד הצליחה לשמור על האנרגיות ההיפראקטיביות ועל הצחוק המתגלגל.

גם בראיון היא מקפצת, משתמשת בידיים ללא הפוגה ובעיקר מדברת בלי סימני פיסוק. כל תשובה שלה כוללת ירידה לפרטים, תיאורים והרבה מאוד מילים. רק רגע אחד בשיחה מצליח לגרום לה לשתוק ואז לפרוץ בבכי, שגם הוא, כמו הצחוק שלה, גדול ועוצמתי. זה קורה ברגע שבו היא נזכרת איך איבדה את אביה כשהיתה בת 15.

"כשאבא שלי היה בן 45 הוא נפטר באמצע משחק סקווש בחדר כושר", היא מרצינה לפתע ומשתדלת לשלוט ברגשות שלה. "באותו בוקר שזה קרה הוא לקח אותי לבית הספר, וכל הדרך רבנו על זה שאני לא קמה בזמן ובגלל זה אני מאחרת לבית הספר. זאת היתה הפעם האחרונה שראיתי אותו.

"אחרי הצהריים חברה שלי באה אלי, ועשינו מה שעושות כל הבנות באל.איי - מרכלות ומורחות לק על הציפורניים. פתאום הטלפון בבית צילצל. אמא שלי ענתה ואני שומעת אותה אומרת 'Give him orange juice'. אבא שלי היה חולה סוכרת והיה לוקח כל יום כדורים לאזן את רמת הסוכר שלו בגוף. אמרו לאמא שלי שהוא התעלף בחדר כושר. אני בכלל המשכתי למרוח לק עם חברה שלי והתעצבנתי על ההיסטריה של אמא שלי. אחרי כמה דקות חברה שלי אמרה לי: 'אולי נתקשר לחדר כושר?', התקשרתי וביקשתי את מארק גרינר. הודיעו לי שהיה לו התקף לב ושהוא בבית חולים.

"טסתי לשם ואני נכנסת ורואה את אחותי בוכה בטירוף ואת כל המשפחה שם, ואני כולי 'וואט דה פאק?'. הייתי כולי שייקינג. כולם בוכים ואני צורחת עליהם 'מה קורה איתכם? בי סטרונג בשביל אבא!'. הדבר הבא שאני זוכרת זה את האחות נכנסת לחדר והיא לא ידעה איך לבשר לנו שאבא מת ואני כולי 'נו, נו, נו'. זה היה שוק מוחלט. היינו משפחה כל כך הדוקה ומושלמת. ההורים שלי היו לאברס. זה היה הדבר הכי נורא שקרה לי בחיים. עד היום אני לא מאמינה שהוא גון".

מתי הוא הכי חסר לך?
"בהמון רגעים. אתה יודע שחלמתי עליו בבית? זה היה כמו הזיה. ממש ראיתי אותו והרגשתי את הזיפים שלו. אתה יודע מתי הוא הכי הכי חסר לי? כשאני מכירה בחור חדש (היא עוצרת את שטף הדיבור שלה והדמעות זולגות מעיניה ומורחות את האיפור השחור), תמיד אמרתי שאם אבא היה בחיים, אבירם היה מכבד אותי הרבה יותר ומציע לי נישואים בזמן שזה עוד היה רלוונטי ליחסים שלנו ולא אחרי שהכל נגמר.

"הייתי רוצה שאבא שלי יהיה בסביבה כשאני פוגשת בחור ויגיד לי מה דעתו עליו. הערכתי את דעתו וגם היינו מאוד מאוד דומים. אני קופי שלו. שנינו עם אנרגיות וחיוך".

מה את חושבת שהוא היה אומר על ההשתתפות שלך ב"האח הגדול"?
"אני לא חושבת שזה היה קורה (היא מוחה את הדמעות ופורצת בצחוק הגדול שלה). האמת היא שאני חושבת שהוא היה אוהב את זה. הוא נורא פירגן לי ורצה שאני אצליח בשואוביזנס. בתור נערה הוא היה לוקח אותי לאודישנים גדולים בהוליווד. פעם הוא אפילו אירגן לי אודישן לתפקיד הבת של מל גיבסון באיזה סרט, רק שבסוף לקחו מישהי מפורסמת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מה שהיה בתוך הבית זה הזיה ולא מציאות". חמישיית הגמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

על הכוונת: ערוץ הילדים

לא צריך לנבור יתר על המידה כדי להבין את מניעיה של גרינר להיכנס לתוכנית ריאליטי. הם די ברורים. היא הבינה, כמו מיליוני אנשים בעולם, שהשתתפות בתוכנית פריים טיים עשויה להיות כרטיס כניסה מהיר לעולם הזוהר, שבו היא חולמת לקחת חלק.
הקלדת השם שלה בגוגל באנגלית מובילה ללא מעט רשתות חברתיות שבהן לקחה חלק, בין השאר לאתר ליהוק אמריקני שנקרא "Casting 360" שבו ניתן למצוא חמש תמונות מחויכות שלה וכרטיס למלהקים עם מידותיה (גובה: 162 ס"מ, משקל: 63.5 ק"ג, היקף חזה: 86 ס"מ, מידת שמלה: מדיום, היקף ירכיים: 76 ס"מ והיקף מותניים: 66 ס"מ).

עכשיו היא חולמת להיות מגישה בערוץ הילדים או ללמד ילדים אנגלית בטלוויזיה. בינתיים תוכלו לראות אותה ביו?טיוב מזמרת שיר מועדונים בשם "כסף" שאותו כתב, הלחין והפיק בן דוד שלה.
את העתיד שלה היא רואה בארץ ("פה, לעומת אל.איי, אנשים באמת חמים ויודעים להיות חברים"), ובינתיים, עד שתמצא לעצמה דירה בתל אביב ותסתגל לחיים שבהם כולם ברחוב מרעיפים עליה חום ואהבה - היא צריכה לקבל החלטה מה לעשות עם "Ultimatum Bail Bonds", החברה האמריקנית שהקימה בלוס אנג'לס לשחרור עצירים בערבות.

איך התגלגלת להיות בעלים של חברה לשחרור עצירים בערבות?
"עבדתי בחברה של פריצת מנעולים לאנשים שנתקעו מחוץ לבית והרווחתי שם המון המון כסף. יום אחד, אחד האנשים שעבד איתי אמר לי: 'את מבוזבזת פה. את צריכה לפתוח ביזנס משלך'. אני אמרתי: 'טוב לי ככה להיות ראש קטן באיזי'. הוא שיכנע אותי לפתוח לעצמי עסק ואמר לי שאני צריכה לחשוב על משהו שאנשים צריכים כשהם במצוקה. שירותים של חירום.

"הוא המליץ לי לבדוק את הנושא של ערבויות, ואני כולי צוחקת 'מה אני קשורה לאסירים?', או מיי גאד! למדתי בקפלן יוניברסיטי תואר במינהל עסקים, ככה שאני מבינה קצת בזה, ועשיתי מחקר בעניין, ופתאום הבנתי שזה מעניין ושיש כאן אפשרות לעשות כסף. עשיתי קורס, עשיתי מבחן ממשלתי וקיבלתי רישיון. לוויתי כסף ובניתי את העסק שלי".

ומה זה אומר להיות בעלת חברה לשחרור עצירים?
"בארה"ב כשעוצרים מישהו הוא צריך לשלם ערבות בשביל ללכת הביתה עד למשפט. לרוב האנשים אין כסף מזומן, אז בעצם אני הייתי מציעה להם לשלם ערבות בשביל לשחרר אותם. אחרי שהם היו מתייצבים למשפט הכסף היה חוזר אלי והייתי גובה מהם עשרה אחוזים מגובה הערבות.

"הממוצע לערבות זה משהו כמו 25 אלף דולר שצריכים לשלם בשביל ללכת הביתה. הלקוח הראשון שלי היה חבר של אחי. לא טיפלתי ברוצחים או באנסים אלא באנשים ששתו אלכוהול או עישנו ג'וינט בזמן נהיגה, בגבר שרב עם אשתו והשכנים הזמינו משטרה, דברים כאלה".

אז את בעצם הלווית להם את הכסף?
"זה הרבה יותר מזה. זה להיות אחראית על הבן אדם שהוא יגיע לבית משפט ולכל הדיונים. את הכסף שאני מפקידה אני בעצם רואה רק אחרי שכל המשפט מסתיים ולפעמים זה יכול לקחת שנה. הם בעצם באחריות שלי, ואם נגיד האיש נעלם, יש לי חצי שנה למצוא אותו. כבר קרה ששילמתי על מישהו 15 אלף דולר ויום אחד הוא פשוט נעלם. הפעלתי שני חוקרים שימצאו אותו אבל הוא נעלם.

"כשעזבתי לישראל, הכנסתי שותפה לעסק, וכשהייתי בתוכנית לא ידעתי מה קורה. ברור לי שאני נשארת בארץ ועכשיו אני צריכה לראות איך אני מנהלת את העסק מפה".

ומה בינתיים?
"אני לא יודעת. אני די הומלס. בינתיים אני אגור אצל בן דוד שלי בפלורנטין, אבל אני צריכה לחפש דירה בתל אביב וגם עבודה. אני מקווה שיגיעו כל מיני הצעות מעניינות בעקבות התוכנית, ואולי גם אהבה".

רגע, ומה עם חתיכי?
"מה איתו?".

יהיה המשך?
"אני לא חושבת".

דיברתם מאז התוכנית?
"ראיתי אותו בגמר עם כולם וזה הרגיש מוזר. כאילו שהוא סטריינג'ר. אמרנו 'נדבר, נדבר' ובינתיים היחיד שהתקשר אלי היה לי עוז. אני לא חושבת שיהיה בינינו משהו. מה שהיה בתוך הבית זה הזיה ולא מציאות. כל הרגשות שם בעוצמה. כשאת אוהבת - את ממש אוהבת, וכשאת בוכה - את בוכה בצורה היסטרית. היינו כולה חודש יחד, וכבר בבית עצמו הוא התחיל להתרחק לי במחשבות אחרי שהוא עזב, למרות שדיברתי עליו הרבה כי הוא היה הדבר הכי משמעותי שקרה לי בבית. אני באמת לא יודעת מה יהיה ואם יהיה".

איך את שומרת על קור רוח כל הזמן? גם בבית כשהוא אמר לך: "אני נפרד ממך", אמרת לו: "או.קיי".

"כי ידעתי שזה בולשיט. ראיתי אהבה בעיניים שלו. הבנתי שהוא רוצה להיות שם גם בזכות עצמו ולא רק שנהיה זוג. הבנתי את זה, אבל בסופו של דבר הוא לא היה מסוגל לשלוט בעצמו (היא שואגת מצחוק). כמעט כל הנשיקות באו ממנו. כל פעם שהוא היה לוקח אותי הצידה לשיחה, הייתי צוחקת ואומרת: 'איך אתה רוצה להיפרד ממני עכשיו?' וצוחקת. הבנתי שזה הכל משחק. חוץ מזה, איך אני שומרת על אופטימיות? לא יודעת. אני בלונדינית. בלונדיניות נהנות".

yuvalab@israelhayom.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully