וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר: כשלים חמורים התגלו במוסד בתחום הלוגיסטי

29.3.2011 / 16:00

חוסר יעילות, בזבוז כספים, פגיעה בסדרי המנהל התקין - כל אלה, קבע מבקר המדינה, קיימים ביחידות הלוגיסטיקה והבנייה של המוסד. "הטיפול בחלק מהליקויים כבר החל", אמרו בארגון הביון

בצעד חריג, בחן מבקר המדינה את קודש הקודשים של מערכת הביטחון, המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים. בדו"ח 61 א' המתפרסם היום (שלישי), מתייחס מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, לכשלים חמורים שנעשו בתחום הלוגיסטי של גוף הביון הישראלי.

בדו"ח בדק לינדנשטראוס את התנהלות יחידות הלוגיסטיקה והבינוי של המוסד, ומצא בהן ליקויים חמורים. בין היתר נמצאו כשלים הנוגעים להיעדר תכנון במיזמי בנייה, אי-קיום מכרזים ופערים של עשרות אחוזים בין הערכות עלויות הבנייה שהוגשו במכרזים שכן קוימו - לבין ההוצאות הסופיות. "מאוסף הליקויים משתקפת פגיעה משמעותית ומדאיגה בסדרי המנהל התקין וחוסר יעילות ובזבוז כספים", כתב המבקר.

כמו כן, ציין המבקר כי תוכנית האב לבינוי שגובשה בשנת 2006 כלל לא יושמה וכי תוכניות לבנייה שאושרו לביצוע, לא בוצעו בפועל: "חלק מהליך ההתקשרויות והמכרזים היה בלתי תקין, ובוצע שלא בהתאם למקובל במערכות ממשלתיות דומות", נכתב בדו"ח. לדברי המבקר, התכנון הלקוי גרם להוצאות של מיליוני שקלים. "כל אלה, מצביעים על סדרי מנהל בלתי תקין עד כדי תרבות ארגונית לקויה ויש חשש כי עשויים לפתוח פתח לפגיעה בטוהר המידות".

המבקר כתב בדו"ח כי על ראש המוסד החדש, תמיר פרדו, לפעול לבדיקת התקלות ולתיקון הליקויים. הפרוייקטים שנבחבנו עסקו בהרחבות מתקני המוסד, פרויקטים במטה הארגון, בניית חדרי משרדים וכן מבנה המכונה "02", ופרויקט בינוי חדר האוכל של גוף הביון. כמו כן מצא המבקר ליקויים בבחירת משרדים עבור אחת מיחידות המוסד.

"חלק מהליקויים כבר טופלו"

במוסד מיהרו להגיב לדו"ח. "המוסד קיבל את דו"ח המבקר ומתייחס אליו בכובד ראש ומתוך אחריות מלאה. דו"ח הביקורת דן בשורה ארוכה של פעולות מנהליות שבוצעו לאורך שנים.
צרכי המוסד, שהוכתבו על ידי הנסיבות, דרשו שורה ארוכה של פעולות תכנון ובנייה בסדרי גודל ובהיקפים שלא היו בעבר, ודרשו שינויים שחלו תוך כדי ביצוע ולא ניתן היה לתכננם במלואם מראש".

עם זאת, במוסד מדגישים שכבר החלו לטפל בליקויים: "עם קבלת טיוטת הדו"ח, עוד בתקופתו של ראש המוסד הקודם, הוחל מיד בבחינתו ובניתוח משמעויותיו לגבי הארגון ודרך פעולתו. ראש המוסד המכהן, שנכנס לתפקידו בתחילת השנה, ממשיך בהפקת הלקחים הנדרשת והקים ציוותי בחינה ויישום בתוך המערכת ומלווה אותו אישית. חלק מן הלקויים עליהם הצביע הדוח כבר יושמו וחלק אחר נמצא בשלבי יישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully