וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילים חדשות במילון: OMG, LOL, BFF וגם ♥

לרשימת העדכונים האחרונים של מילון אוקספורד הוכנסה שורת קיצורים המוכרים מתחום הצ'אטים באינטרנט, ובהם אחד שאפילו אינו מורכב מאותיות: "השפה מתחדשת באמצעות טי-שרטים וסטיקרים"

שיח הצ'אטים והטוקבקים האינטרנטי משתלט על הדיבור - והמוסד המהווה את הסמכות העליונה של השפה האנגלית מעניק לכך את ברכתו. עורכי מילון אוקספורד הודיעו בימים האחרונים על צירופם של מספר קיצורים המקובלים באינטרנט כמילים רשמיות, ובהן, הין היתר: OMG!, LOL, ו-FYI.

למען קוראינו הפחות מעודכנים: OMG! הם ראשי תיבות ל"אלוהים אדירים" (oh my god); הקיצור LOL נועד להביע צחוק בקול רם (laughing out loud); ואילו FYI זה פשוט "לידיעתך" (for your information). עוד במילון, מעתה: BFF ("חברים הכי טובים לעד" - best friends forever), וגם WAG - קיצור לבנות זוג של שחקני כדורגל (wives and girlfriends).

מילון אוקספורד מתעדכן ארבע פעמים בשנה, וכמדיניות בשנים האחרונות, משתדלים העורכים לשמור על עדכניות ורעננות. גריימי דיימונד, העורך הראשי לענייני מילים חדשות במילון, הסביר ל-CNN את הקריטריונים להגדרת מילים חדשות: "צריך להראות שהמילה נמצאת בשימוש זמן סביר, והכי חשוב - היא צריכה להיות מובנת על ידי קהל מספיק רחב".

אבל זה לא הכל. נוסף על ראשי התיבות השונים, החליטו העורכים גם לצרף למילון, לראשונה אי פעם, מילה שאינה מורכבת מאותיות: הסימן ♥, "לב", שהוכנס למילון כפועל, המתאר אהבה, כמו למשל בכיתוב החולצה הפופולרי I♥NY. בהודעה רשמית מטעם מילון אוקספורד הוסבר: "זו כנראה התוספת הראשונה לשפה האנגלית שצמחה מטי-שרטים וסטיקרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully