וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל הקיוסק התקשר לדווח על חפץ חשוד והמטען התפוצץ

אריאל נוי ואיילה חננאל

24.3.2011 / 0:15

שניות לפני הפיגוע בירושלים, התקשר בעל קיוסק והתריע מפני מטען חשוד – אבל זה היה מאוחר מדי. במהלך השיחה עם מוקד המשטרה התפוצץ המטען שגרם למות אישה ולפציעת עשרות

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

שניות לפני שאירע אתמול (רביעי) הפיגוע בסמוך לבנייני האומה בירושלים, הספיק דוד אמויאל, בעל הקיוסק "פיצוץ של קיוסק" הסמוך למקום, להתקשר למוקד המשטרה ולדווח כי הוא הבחין בחפץ חשוד.

בהקלטה נשמע אמויאל משוחח עם המוקדנית, ומספיק לומר לה משפט קצר אחד: "שלום לך שרון, אני מדבר מקיוסק בבנייני האומה, יש פה תיק שמונח ליד התחנה..." אמויאל לא הספיק לסיים את דבריו ופיצוץ עז נשמע ברקע.

פיגוע סמוך לבנייני האומה בירושלים, מרץ 2011. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
"פיצוץ של קיוסק"/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

סמוך לקיוסק אירע לפני 15 שנים פיגוע נוסף, ועל שמו הוא נקרא "פיצוץ של קיוסק". אמויאל מאושפז כעת במצב קל בבית החולים הדסה עין כרם. בשיחה עם ערוץ 10 ממיטתו בבית החולים הוא סיפר "כשהלכתי לכיוון התיק ראיתי שזה באמת נראה לי חשוד, אז הזזתי את האנשים שהיו ליד הטלפון הציבורי ואיך שהתחלתי להגיד להם לזוז, התקשרתי למשטרה. היה פיצוץ חזק, אני הייתי מטר מהמטען ונפלתי".

מוטי בוקצין, דובר זק"א, סיפר גם הוא על הרגע בו הוא שמע את פיצוץ המטען. "תוך כדי ישיבת צוות במטה זק"א שנמצא סמוך לתחנה המרכזית בעיר נשמע פיצוץ עז. הבנו שמדובר באירוע חריג. מיד תפסנו את הציוד האישי והאפוד ורצנו לכיוון הפיצוץ. תוך כדי הגיעה ההודעה ממוקד זק"א על פיגוע בתחנת האוטובוס מול בנייני האומה".

"כשהגענו למקום ראינו שתי נשים שרועות בתוך שלולית דם"" הוסיף בוקצין. "החלנו בפעלות ההחייאה, הצטרפו אלנו אנשי רפואה של מד"א וצוותים נוספים של זק"א ותוך כדי החייאה מלאה פונו הנשים במצב קשה עד אנוש".

אישה בת 59 נהרגה ועשרות נפצעו בפיגוע בשדרות שז"ר במרכז ירושלים, סמוך לשעה 14:55, ליד בנייני האומה ולתחנה המרכזית. בין הנפגעים שלושה פצועים במצב קשה, שמונה במצב בינוני וכל השאר במצב קל ונפגעי הלם. 35 מהנפגעים עדיין מאושפזים בבתי החולים. צו איסור פרסום הוטל על חקירת הפיגוע.

(עדכון ראשון: 20:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully