וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת נפרדה מחיים אורון: "הפנים היפות שלנו"

23.3.2011 / 13:29

ראש הממשלה והח"כים הרעיפו מלים חמות על יו"ר מרצ, שהגיש היום את מכתב ההתפטרות שלו מהכנסת לאחר כשני עשורים של פעילות. אורון: "תמיד בחנתי אם איני בורח מחזוני ומהשקפת עולמי"

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך הבוקר (רביעי) את יו"ר מרצ, חבר הכנסת חיים (ג'ומס) אורון, לרגל פרישתו מהכנסת. נתניהו אמר לו: "אתה פטריוט. בין קירות הבית התבלטת כמחוקק וכג'נטלמן. היו לנו חילוקי דעות פוליטיים, אך התנהלת כבן-אדם, ולעולם לא הייתה אצלך 'טריקת דלת' אידיאולוגית". נתניהו הוסיף: "באת מכיוון מסוים, אבל היית פתוח למלוא השיקולים כשחשבת על טובת המדינה", ואיחל לשאר חברי הכנסת: "אולי נלמד מאורון לא לטעות בדרך, ולהיות פתוחים לדברים שאנחנו שומעים גם מיריבים פוליטיים שהם אחים לגורל".

יושב ראש הכנסת, ראובן ריבלין (ליכוד) נפרד מאורון במלים חמות, ואמר כי לאורון היו "20 שנים מפוארות של כהונה כחבר כנסת וכשר. ג'ומס הוא סמל ומורה דרך בעל עמדות מוצקות, והכנסת מאבדת היום אחד מסמליה. החותם שהטביע אורון יהווה השראה לדורות רבים של פוליטיקאים, אלה שמכהנים היום ואלה שיכהנו בעתיד. אין לי ספק שבעתיד יוכל להתפאר כל ח"כ בדמותו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יושב ראש מר"צ חיים אורון מגיש את התפטרותו מהכנסת ליושב ראש רובי ריבלין, מרץ 2011. מגד גוזני
אורון מגיש את מכתב התפטרותו, הבוקר בלשכת יושב ראש הכנסת/מגד גוזני

חיים אורון (ג'ומס) נבחר לכנסת לראשונה לבחירות לכנסת ה-12 בשנת 1988 מטעם מפ"ם, שהפכה בהמשך למרצ. בעת כהונת אהוד ברק כראש הממשלה כיהן אורון כשר החקלאות עד לפרישת מרצ מהקואליציה, ושב לכנסת לאחר בחירות 2003, אז היה פעיל בוועדת הכספים. בכנסת ה-17 כיהן אורון כיו"ר ועדת האתיקה, ולפני כמה חודשים הודיע על כוונתו לפרוש מהכנסת בסוף המושב שיסתיים בימים הקרובים. את מושבו תמלא חברת הכנסת לשעבר זהבה גלאון.

אורון ביקש להודות למברכיו: "כמעט 3,000 פעמים עמדתי על הדוכן הזה. נאומי האחרון היה אתמול על נושא מאוד קשה של ועדות הקבלה, אבל הפעם אני נרגש במיוחד".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר לאורון כי "אנחנו מייצגים שני קטבים". לדברי גפני, "יש תהום אידאולוגית בינינו, אך אני לא זוכר שהוא אי פעם צעק לי 'אתם החרדים' או שאני צעקתי לו 'אתם הקיבוצניקים'. בשבילי, כמו עבור רבים, זה יום עצוב. אדם עומד בראש מרצ ונוהג בהגינות, ובסופו של דבר אנשים לא מצביעים עבורו אלא עבור קדימה או עבודה. זה כמו שאני אעבוד עד מחר - ובסוף יצביעו לש"ס". גפני התבדח, ואמר לאורון: "אני עצמי לא אצביע מרצ אף פעם, אבל אני אוהב אותך".

פעלתי כשליח ציבור בתווך בין הציבור לאלוהיו"

אורון סיפר לנוכחים בישיבת הפרידה ממנו, כי ראה את תפקידיו בכנסת ובממשלה כ"שליח ציבור העומד בפני תיבה, ומייצג ומתווך בין הציבור לבין אלוהיו", למרות שאינו דתי. הוא סיפר כי "כפי שכתב יהודה עמיחי, אמנם 'דרך שתי נקודות עובר רק קו ישר אחד', אך אני חיפשתי את הדרך בין היכולת לחבר בין החלטה ואותה נקודה רחוקה - תפיסת עולם, חזון. אני מנסה לחפש דרך כל יום לחבר בין שלוש נקודות. יש חברים רבים שפותרים את הדילמה: הם מוותרים מעצמם, ורבים מהם מוותרים על הנקודה השלישית: החזון לא חשוב. ישנו אני ומה שצריך להחליט מחר, וכמה קשה לחפש את הקשר בין אותן שלוש נקודות. הקו איננו ישר, הוא מאוד מפותל, אבל השאלה שעמדה בפניי תמיד היא אם הוא מחבר בין שלוש הנקודות ואם איני בורח מחזוני, מהשקפת העולם שלי".

גם יו"ר האופוזיציה ציפי לבני (קדימה), נפרדה מאורון, ואמרה כי הוא "פניה היפות של ישראל, ומסמל את הציונות במיטבה. אלה הם ימים של אובדן אמון הציבור בפוליטיקה. אילו יכולנו לשכנע אותו להישאר ולו עוד קצת - זה מה שהיינו עושים". לבני אמרה כי אורון פעל בדרך "ישירה, ישרה, דוברת אמת ודבקה בערכים". לדבריה, "זה מדהים עד כמה אוהבים, מכבדים ומעריכים אדם שעמדותיו לא בקונצנזוס. וכל זה קורה לא בגלל שמדובר באדם נוח לבריות (...) שפעל באופן זה בכל דיון, גם הדרמטי, הנוקב והכואב ביותר שהתנהל בכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully