וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם "המנהג הרומאי" אשם בהשחתת האנדרטה בצפון?

עידן אבני

21.3.2011 / 12:33

משפחות חללי אסון המסוקים טוענות שמבקרים מטילים מטבעות לבריכה באתר ההנצחה לזכרם, מה שמושך ונדליסטים לגנוב אותם - ולהשחית את האנדרטה. "זה מנהג שמתאים לרומא, אך לנו זה מזיק"

המשפחות ששכלו את יקיריהן באסון המסוקים זועמות על השחתת האנדרטה בשאר ישוב שאירעה לפנות בוקר (שני). אלמונים פירקו שלוש פלטות זכוכית שהוצבו במקום לציון האסון, וגנבו מטבעות שמבקרי האתר השליכו במקום לזכר הנופלים.

בקרב המשפחות, מפנים אצבע מאשימה למנהג שרווח בקרב המבקרים במקום בשנים האחרונות, המטילים מטבעות לבריכה שנבנתה בו. לטענתם, הנוהג מעודד את ההשחתות החוזרות ונשנות באתר. רוברט הופמן, שאיבד את בנו אלה (אלחנדרו) באסון, אמר לוואלה! חדשות כי "מדריכי הטיולים שמגיעים למקום הקדוש הזה צריכים לעצור את האנשים מלזרוק מטבעות. אם לא יזרקו מטבעות, לא יהיו נזקים".

"אולי יש מי ששלושים שקלים יצילו אותו"

גם האחראים על האתר טוענים כי למקום מגיעים ונדליסטים רבים, שנוהגים לשלוף את המטבעות מהבריכה. לטענתם, האנדרטה זוכה ליחס מזלזל, ולפני כחודש הגיעה לאתר ההנצחה משפחה - כדי לערוך בו מנגל.

רעיה הפנר, יו"ר עמותת אסון המסוקים, ששכלה את בנה אבי באסון, אמרה כי "אם הגענו למצב שפוגעים באתר הנצחה עבור כמה עשרות שקלים, מה זה אומר עלינו כחברה?". לדברי הפנר, הקמת האנדרטה התאפשרה רק לאחר 11 שנים של מאבקים. "המקורות הכספיים שלנו אינם גדולים, ואנחנו מתאמצים לשמור על המקום ולתחזק אותו". היא לא מקבלת את דרכם של המבקרים באתר להנציח את הנופלים: "זה לא דבר מכובד. אולי זה נהוג ברומא, אבל זה לא קשור להנצחה. לנו זה רק גורם נזק". לדבריה, "אולי יש אנשים ששלושים שקלים יצילו אותם, כאלה שהרגש שלהם כל כך קהה והם מוכנים לגרום נזק לשם כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully