וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

49 פצמ"רים נורו לעבר ישראל, שניים נפצעו קל

רמי שני וניר יהב

19.3.2011 / 12:10

49 פצצות מרגמה נורו הבוקר מעזה ונפלו בשטח ישראל. שני בני אדם נפצעו קל מרסיסים, וממ"ד באשכול ניזוק קלות. הפלסטינים דיווחו על תקיפה בעזה, וליברמן הורה על הגשת תלונה לאו"ם

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

49 פצצות מרגמה שנורו מרצועת עזה נפלו הבוקר (שבת) בשטח ישראל. הפצצות נפלו באזור המועצה האזורית אשכול והמועצה האזורית שדות נגב. שני בני אדם נפצעו קל מאוד מרסיסים, ופונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. ממ"ד במבנה במועצה האזורית אשכול ספג פגיעה ישירה של פצצת מרגמה, וניזוק קלות. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נטלה אחריות לירי חלק מפצצות המרגמה.

אחת מדיירות המבנה שנפגע, דרורית, סיפרה לוואלה! חדשות כי שיחקה במחשב בעת ששמעה את נפילת הפצצה. "התקשרה אלי שכנה ואמרה שהבית נפגע, ושיש רסיסים בכל מקום". היא עצמה לא נפגעה מפגיעת הפצצה בבית. מספר מטיילים ששהו באזור צפון הנגב החלו להתפנות מהאזור הבוקר בשל האירועים האחרונים. תושבי הסביבה אף סיפרו לוואלה! חדשות כי הם שוקלים לבטל מספר אירועים שתוכננו להמשך היום לקראת חג הפורים.

"השמדנו את המוצבים סופה וכיסופים"

בתגובה לירי פצצות המרגמה הבוקר, צה"ל תקף יעדים בדרום מזרח הרצועה, בהם מסגד עמאר בן יאסר ממזרח לעיירה קרארה סמוך לחאן יונס, ואת אזור כפר שוכה ליד רפיח. צה"ל תקף גם באזור שדה התעופה הבינלאומי ממזרח לרפיח. מקורות פלסטינים אחרים דיווחו על הפצצות בסביבת המטה הביטחוני של חמאס מזרחית לסג'אעייה שבמרכז הרצועה. על פי הדיווחים, בהפצצות נפצעו חמישה בני אדם באורח קל עד בינוני בהם ילד בן שלוש.

בהודעה שפרסמה הזרוע הצבאית של חמאס נכתב כי פעיליה הצליחו לירות 33 פצצות מרגמה לעבר דרום רצועת עזה וכן "להשמיד את מוצב סופה וכיסופים באמצעות 15 פצצות מרגמה".

גם אתמול ירו הפלסטינים פצצות מרגמה לעבר ישראל. שש מהן נפלו סמוך לגדר המערכת, אף הן במועצה האזורית אשכול, ולא היו נפגעים. בתגובה לאירועים האחרונים, הורה שר החוץ, אביגדור ליברמן, על הגשת תלונה רשמית לאו"ם. לדבריו, "התמיכה הבינלאומית שהפלסטינים מנסים להשיג להקמת מדינה, משמעותה תמיכה בהקמת מדינת טרור שמטרתה העיקרית היא השמדת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully