וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים יכריעו: האם תיאסר עקירת ציפורני חתול?

פנחס וולף

13.3.2011 / 9:43

ועדת השרים תדון בהצעה הקובעת כי עקירת ציפורניים תותר רק במקרה שיש בה צורך רפואי מובהק לחתול - או במקרה שבעליו עלול להינזק משריטות

ועדת השרים לחקיקה תדון היום (ראשון) בהצעת חוק האוסרת על עקירת ציפורניים לחתולים. ההצעה קובעת כי אין לבצע חיתוך או כריתה של פרקים, גידים, או של החלק החי בציפורני חתולים, אלא אם קיים לכך צורך רפואי חיוני לחתול או לבעליו.

חברי הכנסת שיזמו את החוק, איתן כבל (עבודה), יואל חסון (קדימה), דב חנין (חד"ש) וניצן הורוביץ (מרצ), אמרו כי "מחקרים מראים שעקירת ציפורניים קשורה הן בסיבוכים מיידים כגון דימומים, נפיחות וזיהום בקרב החתולים, והן בסיבוכים אקוטיים כגון חדירת העצם לבשר כף הרגל ובעיות בדרכי השתן". לדבריהם, החוק יאסור פעולה המנוגדת לשבועת הווטרינרים, הליך שהוא "מיותר לחלוטין לאור זמינותם של פתרונות הומניים יותר שאינם גורמים סבל לחתולים, כגון הנחת כיסויים לציפורניים או מתן ייעוץ התנהגותי".

עקירה - רק לחתול שחי במקום סגור

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "שיוף ציפורניים מהווה התנהגות טבעית לחתול, אך לעתים הוא מפריע לבעליו, והפתרון בדרך כלל הוא עקירתן. עם זאת, העקירה היא הליך כירורגי אכזרי, שמביא לשלילת ההתנהגות הטבעית של החתולים. לאחר הניתוח, חתולים רבים חשים כאב, חום ודופק מוגבר וסובלים מצליעה".

בהצעה נקבע כי ניתן יהיה לבצע עקירת ציפורניים לחתול כדי לשמור על בריאות בעליו, "שכן ישנם מחזיקי חתולים שיכולים להינזק משריטות, כגון מי שעברו ניתוחי לב או כאלה שהמערכת החיסונית שלהם חלשה". אולם, סייגים אלו יחולו רק במידה שמדובר בחתול המוחזק במקום סגור, שאינו נוהג לצאת לרחוב ושאין לו צורך בהתגוננות מחיות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully