וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי המתנחלים: ארגוני השמאל והממשלה אחראים לפיגוע

יהושע בריינר וניר יהב

12.3.2011 / 14:13

לאחר הפיגוע הקטלני באיתמר האשים ראש עיריית אריאל: "קשר ישיר בין ההסתה הפנימית של ארגוני השמאל לרצח הזה". בוועד מתיישבי יהודה טענו: הממשלה התירה את דם המתנחלים

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי. עריכה: יותם בן-דוד)

לאחר הפיגוע הקטלני באיתמר, בו נרצחו שני הורים ושלושת ילדיהם, תוקפים היום (שבת) ראשי המתנחלים את ארגוני השמאל וארגוני זכויות האדם וטענים כי האחריות לפיגוע רובצת לפתחם. ראש עיריית אריאל, רון נחמן פנה לראשי המדינה ואמר: "איפה שר הביטחון? איפה ראש הממשלה? איפה כל הגורמים שמסיתים נגד ההתיישבות? שיחקרו את כל ארגוני זכויות האדם ויראו האם יש קשר בין האמירות שלהם לרצח הנתעב הזה". נחמן האשים את ארגוני השמאל ובאופן אישי את מזכ"ל תנועת "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר ואמר כי "מה שעשו לנו בגרמניה - עשו לנו פה. איפה אופנהיימר וכל האנשים שעשו לתושבי איתמר דה-לגיטימציה? להערכתי יש קשר ישיר בין ההסתה הפנימית לרצח הזה".

שלט ליד הישוב איתמר אחרי פיגוע הדקירה, מרץ 2011. שלומי גבאי
הכתובת "נקמה" רוססה הבוקר על שלט תנועה באיתמר/שלומי גבאי

מארגון "בצלם" מסרו כי הדברים של נחמן אינם ראויים לתגובה ואילו יריב אופנהיימר מסר כי "הרצח הנתעב באיתמר מאחד בכאב גדול את כל על ישראל, ימין ושמאל כאחד. מצער שגורמים בהנהגת המתנחלים מבקשים לעשות שימוש ציני בכאב ובשכול על מנת לנגח יריבים פוליטיים. בניגוד להנהגת המתנחלים, השמאל הישראלי פועל כל העת על מנת לסיים את הסכסוך בינינו לבין הפלסטינים ולמנוע שפיכות דמים נוספת". עו"ד מיכאל ספרד, היועץ המשפטי של ארגון זכויות האדם "יש דין" הגיב בציניות לדבריו של נחמן ואמר כי "הוא צודק. צריך להכניס את כל ארגוני זכיות האדם להסגר ולאסור פעילותם בחוק".

"בצלם" ו"שלום עכשיו" פירסמו כבר הבוקר הודעות גינוי בעקבות הפיגוע באיתמר. "לא יכולה להיות כל הצדקה להרג מכוון של אזרחים, המהווה פשע מלחמה", נמסר מ"בצלם", "על הרשויות הישראליות והפלסטיניות לפעול על מנת לאתר ולהביא לדין את מבצעי הפיגוע ומתכנניו". בגינוי שפירסמה תנועת שלום עכשיו נמסר כי "הפיגוע באיתמר הוא מעשה נפשע שמזעזע כל אדם - ימין ושמאל כאחד. עם זאת, על אף הזעם והכאב, יש לשמור על איפוק ולא לאפשר לגורמים בשטח לנצל את הפיגוע כדי לצאת למסעות נקם".

החחש: פעולות תג מחיר נגד פלסטינים

בוועד מתיישבי יהודה האשימו את הממשלה באחריות לפיגוע ואמרו כי "ממשלה השותקת נוכח ההסתה הבלתי פוסקת של הרשות הפלסטינית וקוראת לה "פרטנר", ממשלה המקפיאה בנייה רק ליהודים ושולחת שוטרים לירות על מתיישביהם, שנטשה כל פעילות אכיפה נגד עבריינות ערבית, המפנה את כל כוחותיה לדיכוי ההתיישבות - התירה במעשיה את דם המתיישבים, ממשלה כזאת אינה נקייה מאחריות לרצח".

במערכת הביטחון חוששים מפעולות "תג מחיר" של מתנחלים שינסו לפגוע בפלסטינים בעקבות הפיגוע. שר הביטחון אהוד ברק אמר לאחר הערכת מצב ביטחונית שקיים כי "עלינו לעשות הכל כדי שהביטחון והשקט יוחזרו לשרור באזור" וקרא לראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון לנהוג באחריות.

הפלסטינים ביישובים הסמוכים לאיתמר חוששים מנקמת המתנחלים. "אנחנו עדיין לא רואים שום התארגנות של מתנחלים בשטח לקראת נקמה או 'תג מחיר', אבל החשש גדול מאד", סיפר לוואלה! חדשות זכריא, תושב אחד הכפרים הסמוכים לשכם. "אנחנו די בטוחים שהמתנחלים באזור ינקמו על ידי פגיעה בתושבי הכפרים באזור בשעות הקרובות או בימים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully