וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוד אחר המחבלים: "נבוא חשבון עם הרוצחים"

12.3.2011 / 8:08

כוחות גדולים מנהלים חיפושים נרחבים אחר המחבלים שרצחו זוג הורים ושלושה מילדיהם באיתמר. שר הביטחון: "נפעל במהירות ובכל האמצעים להשיג את האשמים ברצח הנתעב". 20 פלסטינים נעצרו

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק)

בעקבות שאירע אמש באיתמר, פועלים היום (שבת) כוחות צה"ל בכפרים פלסטינים באיזור והפלסטינים מדווחים כי במקום נעצרו לפחות 20 בני אדם. כוחות הביטחון פועלים ביישובים נוספים סמוך לאיתמר, בניסיון לאתר את המחבל או המחבלים שאחראים לפיגוע, בו נרצחו בדקירות זוג הורים ושלושה מילדיהם.

שר הביטחון, אהוד ברק, הבטיח כי "צה"ל ומערכת הביטחון יפעלו במהירות ובכל האמצעים על מנת להשיג את האשמים ברצח הנתעב". בסיום הערכת מצב שקיים עם גורמי ביטחון ומודיעין הוסיף ברק כי "זהו אירוע חמור ביותר וליבנו עם המשפחה" אמר ברק, "צה"ל ומערכת הביטחון יפעלו במהירות ובכל האמצעים על מנת להשיג את האשמים ברצח הנתעב".

מוקדם יותר התייחס אלוף פיקוד מרכז, אבי מזרחי, גם הוא לאירוע באיתמר ואמר כי "זה פיגוע קשה מאוד. נקטלה משפחה שלמה על ידי רוצחים נתעבים ופחדנים, שבאים באישון הלילה והורגים ילדים ואישה ואבא על לא עוול בכפם. אנחנו במרדף אחרי המבצעים ואני מעריך שבמהרה נשים את ידינו עליהם. הרמטכ"ל היה פה הבוקר וביקר נשים את ידינו על הרוצחים ונבוא איתם חשבון".

בכירי צה"ל, בהם הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ, אלוף פיקוד צפון, גדי אייזנקוט, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת אלוף ניצן אלון וקצין אג"ם בצה"ל, האלוף יעקב עייש, קיימו הבוקר הערכת מצב בחטיבה המרכזית שומרון, סמוך לאיתמר. מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי אמש בשעות הערב, זינקו המחבלים - שניים על פי ההערכות - מעל הגדר המקיפה את היישוב, ונכנסו לאחד הבתים הסמוכים לגדר. עם כניסתם, דקרו למוות את בני המשפחה במיטותיהם, בהם שני ההורים, בשנות ה-30 לחייהם, ילד בן 11, פעוט בן שלוש ותינוקת בת ארבעה חודשים. מסיבה שאינה ברורה, לא דקרו המחבלים שני ילדים נוספים שהיו בבית, בגילאי ארבע ושנתיים. ילדה נוספת, בת 12, לא שהתה בבית בזמן האירוע.

המחבלים הצליחו להימלט מהיישוב. כוחות גדולים של צה"ל, משטרה ומג"ב הטילו סגר באזור שכם ופתחו בסריקות נרחבות בתוך ההתנחלות ומחוצה לה לאיתור המחבלים. במקביל, הוקמו מחסומים בכבישים הסמוכים והחיילים מבצעים בידוקים במחסומים באזור השומרון לאיתור המחבל. גם כלי טייס משתתפים בסריקות.

(עדכון ראשון: 08:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully