וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: ישראל חטפה מהנדס פלסטיני מאוקראינה

מערכת וואלה! חדשות

11.3.2011 / 0:05

סוכנות הפליטים של האו"ם מאשימה את ישראל בחטיפתו והטסתו ארצה של דיראר אבו-סיסי, מהנדס פלסטיני בכיר בתחנת הכוח בעזה. ע"פ מקורות זרים, בישראל הוטל צו איסור פרסום על הפרשה

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

דיראר אבו-סיסי, מהנדס פלסטיני בכיר בתחנת הכוח בעזה, נעלם באוקראינה ואמש (חמישי) מאשימה סוכנות הפליטים של האו"ם את ישראל בחטיפתו. בסוכנות הידיעות AP נמסר כי סוכנות האו"ם אישרה את חששותיה של אשתו, אזרחית אוקראינית, לפיהם הוא נחטף לפני כשלושה שבועות והועבר לישראל. לפי פרסומים זרים, בישראל הוצא צו איסור פרסום על פרטים נוספים בפרשה.

על פי מקורות זרים, עקבותיו של אבו-סיסי, תושב עזה בן 42, נעלמו "בנסיבות מסתוריות" בשעות הבוקר המוקדמות ב-19 בפברואר לאחר שעלה על רכבת במזרח העיר חרקוב בדרכו לבירת אוקראינה, קייב. דוברת משרד החוץ בקייב, ויקטוריה קושניר, מסרה כי אבו-סיסי שהה במדינה לצורך הנפקת אזרחות אוקראינית.

לדברי מקסים בוטקביץ', דובר סוכנות האו"ם לענייני פליטים, אבו-סיסי הוטס לישראל תחת מעטה חשאיות זמן קצר לאחר שנעלם. בסוכנות מעריכים כי הוא נחטף באופן בלתי חוקי על ידי שירותי הביטחון הישראלים והוטס לישראל, שייתכן בסיוע שירותי הביטחון המקומיים. "אין בידינו פרטים בנוגע לנסיעתו מאוקראינה לישראל, נאמר כך", מסר בוטקביץ', שהוסיף כי "על פניו נראה שמדובר במעצר כפוי ולא בהסגרה חוקית מצד הרשויות".

אשתו של אבו סיסי, ורוניקה, האשימה את המוסד הישראלי בחטיפת בעלה, במטרה לדבריה לפגוע בפעולת תחנת הכוח בעזה, בה עובד בעלה. "אני לא חושדת בכך – אני בטוחה", אמרה ורוניקה לסוכנות הידיעות, "בעלי היה דמות מפתח בתחנת החשמל היחידה ברצועה. מדובר ביעד אסטרטגי שישראל ביקשה לפגוע בו".

המוקד להגנת הפרט מסר כי אבו-סיסי מוחזק מאז ה-19 בפברואר בבית הסוהר שקמה שליד אשקלון, אולם משירות בתי הסוהר נמסר כי אין בידיהם פרטים על כך.

(עדכון ראשון: 19:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully