וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגין ורבין לא יופיעו על השטרות החדשים

בשל סירובה של משפחת בגין שדיוקנו של מנחם בגין יופיע על אחד השטרות, נמחק גם דיוקנו של יצחק רבין - ונותרו רק אנשי רוח: טשרניחובסקי, לאה גולדברג, נתן אלתרמן ורחל המשוררת

לאחר כשנה של דיונים וסערה ציבורית סביב הנושא, החליט היום (רביעי) נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, בעצה אחת עם הוועדה בראשות השופט בדימוס יעקב טירקל, כי פניהם של מנחם בגין ויצחק רבין לא יופיעו על השטרות החדשים שיודפסו בישראל.

בחדשות ערוץ 2 דווח, כי מי שיופיעו על השטרות הם שאול טשרניחובסקי, נתן אלתרמן, לאה גולדברג ורחל המשוררת - אך עדיין לא ברור מי על איזה שטר. על פי הדיווח, ההחלטה על השינוי הגיעה בשל סירובה של משפחת בגין לניסיון של בנק ישראל להדפיס את דיוקנו של מנחם בגין על אחד השטרות. לאחר מכן נמחק גם דיוקנו של יצחק רבין מהרשימה - כדי לא ליצור נטייה פוליטית, ולאחר מכן הוחלט שעל השטרות יופיעו רק אנשי רוח ולא מדינאים.

פישר צפוי להביא את הרשימה לאישור הממשלה בשבועות הקרובים והשטרות החדשים אמורים להיות מודפסים כבר בשנה הבאה. כיום מופיעים על שטרות הכסף משה שרת, יצחק בן צבי, זלמן שזר וש"י עגנון. בנק ישראל מתכוון להנפיק את הסדרה החדשה החל ב-2012 בערכים של 20, 50, 100 ו-200 שקל. השטרות החדשים יכללו סימני ביטחון וסימני זיהוי מהמתקדמים בעולם, במטרה להקשות על ניסיונות לזייף אותם.

שרת התרבות לימור לבנת בירכה הערב על החלטת פישר ואמרה כי היא "שמחה שהנגיד החליט לכבד את בקשתם של בני משפחת בגין שלא להטביע את תמונתו של מנחם בגין ז"ל על גבי אחד השטרות החדשים. לפני כחודשיים וחצי פניתי בעניין לנגיד ולאחר מכן אף נפגשנו בלשכתי. אני מעריכה מאוד את החלטת הנגיד להתחשב בסופו של דבר בעמדות ובנימוקים שהצגתי בפניו. כשרת התרבות אני סבורה שתפארתה של הממשלה היא דווקא בהנצחת אבותינו ואמהותנו התרבותיים על השטרות החדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully