וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וירוס הפפילומה: "כל אישה שקיימה יחסי מין נמצאת בסיכון"

אריאל נוי

9.3.2011 / 9:18

מנתונים שפרסם בית החולים כרמל בחיפה לרגל יום האישה, עולה כי וירוס הפפילומה האנושי נמצא ב-99.7% מגידולי סרטן צוואר הרחם. האגודה למלחמה בסרטן: "החיסון אינו תחליף לבדיקה"

לרגל יום האישה הבינלאומי, פרסמו שלשום (שני) בבית חולים כרמל בחיפה נתונים מדאיגים על וירוס הפפילומה האנושי (HPV), שהפך להיות הווירוס הנפוץ ביותר והמוביל לסרטן צוואר הרחם. הנגיף, שנמצא ב-99.7% מגידולי סרטן צוואר הרחם, גורם לשינויים בתאים שבצוואר הרחם. את השינויים הללו לא ניתן להרגיש או לראות, אך לאחר 10-15 שנים הם יגרמו להתפתחות הסרטן.

עוד עולה כי עד כה זוהו למעלה ממאה זנים שונים של הווירוס, לכל אחד מהם השפעה על חלקים אחרים בגוף. זוהי השנה השלישית בה מבצעים בדיקות ביחידה לבדיקות מולקולריות בדיקות רק לווירוס הפפילומה, ועדיין בכל שנה מתגלים זנים חדשים של הווירוס.

הנגיף מועבר במגע מיני ושימוש בקונדום מבטיח הגנה חלקית בלבד מהדבקה. "כל אישה שקיימה יחסי מין נמצאת בסיכון לנשאות נגיף הפפילומה ולסרטן צוואר הרחם", מסבירה ד"ר שיינר. לדבריה, "קיימים עשרות זנים של הנגיף, היכולים להביא להתפתחות סרטן צוואר הרחם. החיסון מגן רק מפני ארבעה זנים של הנגיף ואינו משפיע על נשים הנושאות את הנגיף", הבהירה ד"ר שיינר.

חרף העובדה כי אחוז גדול של נשים מתחת לגיל 30 נושאות את הנגיף, באגודה למלחמה בסרטן ממליצים לנשים בגילאי 30-60 לעשות את הבדיקה, אחת לשלוש שנים. זאת משום שהמערכת החיסונית של נשים מתחת לגיל 30 מסוגלת לסלק את הנגיף בעצמה. באגודה נאבקים שהחיסונים נגד HPV ייכללו בסל הבריאות, אך נכון להיום מבוטחות קופות החולים יכולות להשיגם באופן פרטי, בעלות מלאה או חלקית באמצעות מרשם רופא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully