וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה דרמטית בשאיפת גז מזגנים בקרב הנוער

10.2.2011 / 10:15

מנתונים של הרשות למלחמה בסמים עולה כי מספר המקרים של שאיפת גז מזגנים עלה מ-60 ל-80 אלף בשנתיים. תקן חדש יחייב את החברות להוסיף שסתום שיאפשר רק לאנשי מקצוע גישה לגז

תופעת שאיפת גז המזגנים על-ידי בני נוער הופכת לשכיחה הרבה יותר. מנתונים של הרשות למלחמה בסמים שפורסמו היום (חמישי), עולה כי חלה עליה מתמדת במספר בני הנוער הנוהגים לשאוף גז מזגנים ומספר המקרים של שאיפת גז עלה מ-60 ל-80 אלף, בתוך שנתיים.

שאיפת גז ממזגנים גורמת לאובדן זמני של שיווי משקל והתמצאות במרחב העלולים לגרום לנפילה. לעיתים, הנפילה מתרחשת מגובה רב, שכן מזגנים רבים מותקנים על גגות. אירוע מסוג זה, כמו שקרה כבר במספר מקרים בעבר, עלולים להסתיים במוות. בכל שנה בעשור האחרון נהרגו כתוצאה משאיפת הגז כשני בני נוער וכעשרה נוספים נפצעו באורח קשה.

הרשות למלחמה בסמים יזמה לאחרונה תיקון לתקן הרשמי למזגני אוויר, שעוסק בדרישות בטיחות ודרישות פעולה. מהות התיקון המוצע היא הוספת דרישה למנגנון שימנע את הוצאת הגז מהמזגן. המנגנון החדש יתוכנן כך שפתיחת שסתום הגז תוכל להתבצע אך ורק באמצעות מפתח מיוחד בו יחזיקו טכנאים מורשים בלבד. פתרון זה מיושם כבר בהצלחה בעיריית תל אביב ובמדינות רבות בארה"ב.

דני גולדשטין, מנכ"ל מכון התקנים הישראלי, הסביר כי התקנים הישראלים נכתבים במטרה לשמור על בטיחות הציבור. "גיליון התיקון לתקן למזגני אוויר ימנע את הקלות הבלתי נסבלת בה ניתן לשאוף גז מהמזגן. בגיליון התיקון תהיה דרישה לשסתום לכידה לכל המיכלים והמערכות הקירור, שימנע את ניתוק מערכת הגז על ידי אנשים שאינם מורשים לכך", אמר.

"המסר שמתלווה להתקן הטכנולוגי הזה הוא שאם נער צעיר רוצה להגיע לגז המזגנים, אז הוא צריך לשבור את הצינור ואת השסתום ובכך לעבור עבירה פלילית", הסביר יאיר גלר, מנכ"ל הרשות הלאומית למלחמה בסמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully