וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקוף עד הסוף: קו ההגנה של אסאנג' יפורסם ברשת

בלונדון החל הדיון, שיימשך יומיים, בהסגרת מייסד ויקיליקס לשבדיה, שם הוא מבוקש על אונס. פרקליטיו יטענו בין היתר כי שבדיה עשויה להסגירו לארה"ב - שם הוא עלול להיות מוצא להורג

כמעט חודשיים אחרי השימוע הראשוני, שבמהלכם שהה במעצר בית בטירה של חבר, החל בצהריים (שני) בבית משפט בלונדון הדיון בבקשת רשויות התביעה של שבדיה להסגיר אליה את ג'וליאן אסאנג', מייסד אתר ההדלפות ויקיליקס, החשוד בתקיפה מינית של שתי צעירות בשטוקהולם. הוא הופיע לדיון, שצפוי להימשך יומיים, בחליפה מהודרת ומעליה ז'קט אפור עם קפוצ'ון, ונופף בעליצות לגדודי העיתונאים והתומכים שהפגינו למענו מחוץ לאולם.

פרקליטיו של האוסטרלי בן ה-39 צפויים להציג שורה של טיעונים נגד הסגרתו. ברוח השקיפות של ויקיליקס, הם צפויים - בצעד חסר תקדים - לפרסם היום את כל קו ההגנה שלהם, באתר האינטרנט של משרד עורכי הדין. "בקו ההגנה תוכלו למצוא כמה וכמה השגות עקרוניות על מערכת צווי ההסגרה באירופה", הסביר ל"טלגרף" פרקליטו של אסאנג', מארק סטיבנס.

אחד הטיעונים המרכזיים בקו ההגנה, הוא שאין מקום להסגיר את אסאנג' שכן אין נגדו כתב אישום או אפילו צו מעצר בשבדיה, והוא רק מבוקש לחקירה. פרקליטיו יטענו כי במקרה כזה, בקשת הסגרה אינה תקפה.

"סיכון ממשי שיגיע לגואנטנמו"

אולם הטיעון המעניין ביותר שהם צפויים להעלות הוא מעט פתלתל יותר: לטענתם, במקרה של הסגרה לשבדיה, חייו של אסאנג' יהיו נתונים בסכנה. איך בדיוק? ההסבר הוא כזה: היות שקיים הסכם הסגרה בין שבדיה לארצות הברית, אסנאג' עשוי להיות מוסגר בהמשך לארה"ב. "שם", נכתב בקו ההגנה, "קיים סיכון ממשי שייכלא במתקן המעצר בגואנטנמו, ושיואשם בפשעים שדינן עונש מוות". גזר דין מוות אינו נהוג בבריטניה, והיא אף נמנעת מהסגרת חשודים למדינות אחרות, אם נשקפת להם סכנת הוצאה להורג.

עוד יטענו הפרקליטים, כי שבדיה כבר הסגירה בעבר אנשים למצרים, שם נהוג לענות עצורים, ולכן אין סיבה שלא תנהג כך גם במקרה הזה. יש לציין כי במערכת הפוליטית בארה"ב אכן נשמעו קריאות להוציא את אסאנג' להורג, בין היתר מצד מייק האקבי, מועמד רפובליקאי פוטנציאלי לנשיאות. שרה פיילין, לשעבר מועמדת לסגנית הנשיא, אמרה כי "יש לצוד את אסאנג' כמו אל-קאעדה".

אסאנג' מבוקש לחקירה בגלל תלונותיהן של שתי צעירות, המכונות בשבדיה "Miss A, ו"Miss W", הטוענות כי אנס אותן. הוא תושאל על ידי המשטרה, הכחיש את ההאשמות וטען כי קיים עמן יחסי מין בהסכמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully