וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: גנץ ימונה. גלנט: "אני אהיה הרמטכ"ל"

לפי ההערכות, ברק יציג ביום ראשון בפני הממשלה את ההכרעה על מינוי הרמטכ"ל - וככל הנראה יהיה זה האלוף בני גנץ. גלנט תוקף בראיונות: "עשיתי טעויות, אבל עשו לי עוול שלא יסולח"

תאגיד כאן

(יואב גלנט בראיון ב"יומן", באדיבות ערוץ 1)

שר הביטחון, אהוד ברק, יביא בפני הממשלה ככל הנראה כבר ביום ראשון הקרוב, את ההכרעה על מינוי הרמטכ"ל הבא. על פי המסתמן, המועמד המוביל, שככל הנראה מינויו יאושר, הוא האלוף בני גנץ.

במקביל, האלוף יואב גלנט, שמינויו לרמטכ"ל נפסל השבוע, עדיין נאחז בתפקיד בציפורניים. שלושה ימים לאחר שהתראיין לראשונה, העניק אמש (שישי) גלנט ראיונות נוספים לשלושת ערוצי הטלוויזיה. "אני לא מועמד, אני מיועד", הבהיר. "מי שנבחר, סוכם וישנה החלטת ממשלה תקפה לגביו. אני סיימתי חפיפה ומתכוון להתחיל את תפקידי כרמטכ"ל ב-14 בפברואר. הממשלה החליטה על מינוי, והיא היחידה המוסמכת להחליט על ביטולו".

בראיונות תקף במילים חריפות תקף את ההתנהלות נגדו, ובייחוד את כלי התקשורת. "עשו לי משפט שדה בתקשורת במסע מתוזמן ומתוזמר", האשים. "האשימו אותי שאני מאפיונר, כמו בארגון פשע - והם שותקים".

גלנט לבניהו: "לשקר יש מחיר"

"אני שמתי את ביטחון המדינה בראש מעיניי, כל חיי מאז גיל 18", אמר. "ועכשיו הופכים אותי לאויב הציבור. הדבר הזה הוא עוול שלא יסולח, וכל מי שעשה את זה, צריך קודם כל לבקש סליחה".

"אם אפשר להדיח רמטכ"ל שבוע לפני מינויו, אפשר לעשות זה לכל אחד במדינה", הוסיף. לגבי התנהלותו בפרשת הקרקעות במושב עמיקם, אמר כי "נפלו רק פגמים בעניינים מנהליים. עשיתי טעויות, והיו בעיות התנהלות. אני לוקח אחריות, אבל בואו נשים דברים בפרופורציה".

בראיונות התייחס גלנט גם לפרשת "מסמך הרפז" שבו שורטטה תוכנית לכאורה לסלול את דרכו לרמטכ"לות. "לא שמעתי על מסמך הרפז ולא ידעתי עליו עד רבע שעה לפני הפרסום", אמר. "המסמך הזה הסתובב חודשים במטה הכללי. מישהו צריך לבדוק את זה". הוא סירב להתייחס לענות לשאלה אם הרמטכ"ל גבי אשכנזי הוא שעומד מאחורי המסמך.

בראיון לערוץ 1 סיפר גלנט על הערב שבו נחשף המסמך, ואמר כי באותו ערב התקשר אליו דובר צה"ל אבי בניהו, ושאל אותו אם הוא מעוניין להגיב בנושא. "מאחר והכרתי את הנפשות הפועלות", סיפר, "אמרתי לו רק שני משפטים: 'לא נולדתי אתמול, ולשקר יש מחיר'. זו הייתה השיחה האחרונה שניהלתי עם דובר צה"ל".

(עדכון ראשון: 20:15)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully