וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיכה ממשלתית להכללת אשפוז סיעודי בסל הבריאות

פנחס וולף ואריאל נוי

30.1.2011 / 16:45

כיום, האשפוז הסיעודי אינו נכלל בסל הבריאות והוא ממומן בעיקר באמצעות ביטוחים פרטיים. על פי הצעת החוק של ח"כ אורון, הכללת הטיפול תמומן בהעלאה של חצי אחוז במס הבריאות

הממשלה תומכת בהצעת חוק לפיה אשפוז סיעודי יוכנס לסל הבריאות - כך נקבע על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה, שאישרה היום (ראשון) את הצעת חוק "העברת האשפוז הסיעודי לאחריות קופות החולים". מימון ההצעה יגיע מהעלאה של מס הבריאות בחצי אחוז.

נכון להיום, מרבית האשפוזים הסיעודיים ניתנים על ידי משרד הבריאות ואינם כלולים בשירותי הבריאות שבאחריות קופות החולים. הנהלים הנוכחיים קובעים, כי הסיוע במימון האשפוז הסיעודי כפוף למגבלות התקציב המיועד לנושא במשרד הבריאות וכרוך בתקופת המתנה משמעותית עד למימוש הזכאות. בנוסף, השירות ניתן בכפוף להשתתפות עצמית, שיכולה להאמיר לעיתים לאלפי שקלים בחודש.

על פי הצעת החוק של יו"ר מרצ ח"כ חיים אורון, "האחריות לטיפול בחולה סיעודי ותשוש נפש יועבר ממשרד הבריאות לקופות החולים", מהלך שלדברי אורון "ישפר את הרצף הטיפולי ואיכות השירות לחולה הקשיש, יגדיל תמריצים לרפואה מניעתית לשיקום ולאבחון וטיפול מיטבי בתחלואה כרונית, וייעל את התהליך הטיפולי לכל אורכו".

ליצמן: מדובר בצעד מהפכני שיביא לצדק חברתי

אורון בירך על החלטת ועדת השרים. "אני תקווה שמדובר בהיפוך מגמה", אמר. "חוק הבריאות הממלכתי כורסם בהתמדה, התחולל בו פיחות וההשתתפות העצמית שלו רק עלתה. יש לחזור לרוח המקורית ולכוונת המחוקק בחוק בריאות ממלכתי", הוסיף אורון. הצעת החוק תעלה לאישור מליאת הכנסת בקריאה טרומית, ככל הנראה ביום רביעי הקרוב.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן שיבח את החלטת הממשלה לקדם את הכללת תחום הסיעוד בסל הבריאות ואמר כי מדובר במהלך חשוב וראוי למערכת הבריאות. "מדובר בצעד מהפכני שיביא לצדק חברתי ולתיקון עוול של שנים רבות, למען עשרות אלפי חולים המאושפזים במצב סיעודי" אמר ליצמן.

לעומתם, ח"כ רחל אדטו (קדימה) אמרה כי "שוב אנו רואים רפורמה ראויה בתחום הבריאות שנעשית בדרך בעייתית ולא נכונה. מימון חקיקה זו ע"י העלאת מס הבריאות ב 0.3% לפי הצעתו של ח"כ אורון או ב-0.5% לפי כוונת סגן השר ליצמן, מהווה תקדים מסוכן. תוספת מס בריאות לשם קידום רפורמה במערכת הבריאות היא מדרון חלקלק, שיעודד הטלת מסים נוספים לפתרון בעיות אחרות במערכת הבריאות, כמו הרפורמה לבריאות הנפש שעדיין לא נמצא לה מקור כספי במסגרת תקציב משרד הבריאות לשנתיים הקרובות, או קידום בריאות תושבי הפריפריה באמצעות הטלת מס בריאות על תושבי המרכז. בנוסף, דומה כי התוספת במס בריאות לא תייתר את ההיזקקות לביטוחים הסיעודיים הפרטיים השונים. סביר להניח, בין היתר, לאור מחאותיהם של קופות החולים וחברות הביטוח המגלגלות מאות מיליוני שקלים מהביטוחים הסיעודיים, כי הביטוח הסיעודי שיינתן על ידי קופות החולים במסגרת סל השירותים יהיה מינימלי, ובכדי ליהנות מביטוח סיעודי רחב ומקיף ייאלץ רוב הציבור לרכוש ביטוח פרטי משלים, והנטל הכספי על שכבות הביניים והשכירים יגדל. ממשל המעוניין לקדם רפורמה יכול ואף צריך למצוא לכך מקור תקציבי הולם ולא באמצעות הדרך הקלה של הטלת מס נוסף על כתפי האזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully