וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה מול מגדלי אקירוב: "אין גבול למסתננים"

25.1.2011 / 19:12

כמאתיים מתושבי השכונות הדרומיות בת"א נאספו מול בית שר הביטחון, וקראו "גם אנחנו רוצים עצמאות". בשכונות הדרומיות החלו בתהליך רכישת דירות ברמת אביב, במטרה לשכן בהם פליטים

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: דורון שטיין)

מאות מתושבי השכונות הדרומיות בתל-אביב התאספו הערב (שלישי) מחוץ לביתו של שר הביטחון, אהוד ברק, במתחם מגדלי אקירוב בתל אביב, להפגין נגד תופעת המסתננים האפריקאים בשכונותיהם. המפגינים מחזיקים שלטים בהם נכתב "אין גבול למסתננים" ו-"גם אנחנו רוצים עצמאות", כרמיזה על הסיעה החדשה שהקים ברק בשבוע שעבר. בהמשך גם חסמו המפגינים את רחוב פנקס בעיר.

המפגינים מבקשים למחות על התופעה שלטענתם משבשת את חייהם ופוגעת בביטחונם האישי. אביבה, תושבת אזור התחנה המרכזית החדשה בתל-אביב, בו מתגוררים פליטים רבים, סיפרה כי "השכונה הפכה להיות סדום ועמורה. אני פונה לשר ברק - אתה יודע יותר מכולם כמה דם נשפך כדי שנוכל לחיות בישראל, אבל עכשיו אתה רב על כסאות בכנסת במקום לעסוק במה שטוב למדינת ישראל". לדברי המפגינים, יעד המחאה הוא השר ברק, שכן הוא האשם בכך שהקמת הגדר מתעכבת מזה שנתיים. "לא ייתכן שהילדים שלנו יפחדו לצאת מהבית", אומרים המפגינים, "כאן בצפון תל אביב הם לא מרגישים את זה - אבל בקרוב הם ירגישו".

ח"כ מיכאל בן ארי המשתתף בהפגנה אמר כי "אין לנו שר ביטחון יש לנו רקדן בלט. שר ביטחון אמיתי פועל ביד חזקה וזרוע נטויה, הוא יושב במגדל השן ומנותק מסבלם של האזרחים".

"פתאום תראה את סיירת מטכ"ל"

בתוך כך, לוואלה! חדשות נודע כי יוזמה לשכן פליטים ומהגרי עבודה מאפריקה בשכונות הצפוניות של תל אביב רוקמת עור וגידים. יו"ר ועד שכונת כרם התימנים, רוני לוי, סיפר כי יצר קשר עם אנשי עסקים ישראלים המתגוררים בארצות הברית, ואלו הביעו נכונותם, לדבריו, לקנות ארבע דירות בצפון תל אביב במטרה לשכן בהם מסתננים. לטענתו, שתי דירות כבר נקנו בשכונות רמת אביב ונווה אביבים, ושתי דירות נוספות יירכשו בקרוב. "המטרה היא לאכלס בכל דירה כ-20 מסתננים, 80 בסך הכל, למשך שנה - וללא תשלום".

לדברי לוי, מרגע שייכנסו הפליטים למגורים בשכונות היוקרה - "פתאום תראה את סיירת מטכ"ל מגיעה בשביל להוציא אותם מהבתים".

יו"ר וועד שכונת רמת אביב, דייויד שולמן, הגיב על היוזמה החדשה באדישות. שולמן אמר כי איננו מתנגד להשכנת פליטים בשכונתו וכי להערכתו "הגעתם לכאן לא תגרום נזק לתושבי השכונות". שולמן העדיף להפנות את החצים מתושבי השכונות הצפוניות אל עבר אלו שאמונים על פיתרון הבעיה: "מי שצריך לטפל בתופעה היא ממשלת ישראל. אילו הייתה גדר בגבול והיה גבול נורמלי, התופעה לא הייתה קיימת. בישראל עוצמים את העיניים והאוזניים ולא מטפלים בשום דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully