וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכי אל ג'זירה: הרשות ויתרה על זכות השיבה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.1.2011 / 0:18

ממסמכי המו"מ שנחשפו באל ג'זירה עולה כי הפלסטינים הסכימו להשיב לישראל כמות סמלית של 10,000 פליטים ולוותר למעשה על זכות השיבה. אבו מאזן: "מיליון פליטים יובילו לסופה של ישראל"

הפלסטינים ויתרו למעשה על זכות השיבה – כך עולה ממסמכים חשאיים שפורסמו אמש (שני) ברשת "אל ג'זירה", מתוך המשא ומתן שניהלו ישראל והפלסטינים בשנים האחרונות. מהמסמכים עולה, כי במהלך המגעים עם ישראל הסכימו הפלסטינים להשיב לישראל כמות סמלית של פליטים - 10,000 איש בלבד כחלק מהסכם השלום עם ישראל.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן – פליט בעצמו – צוטט באחד המסמכים באמרו: "כשמדברים על מספר הפליטים (שישובו לישראל - נ.י), הרי שלא הגיוני שחמישה מיליון פליטים ישובו לישראל. אפילו מיליון אחד. משמעות הדבר היא סופה של ישראל". במסמך פנים-פלסטיני המתוארך ל-24 ביולי 2008 מדווח כי אבו מאזן "הגיש הצעה נמוכה מאוד בעניין מספר הפליטים שישובו לישראל", וזאת שבועות ספורים לאחר תחילת המשא ומתן עם ממשלת אולמרט.

במסמך אחר צוטט ראש צוות המשא ומתן סאיב עריקאת שאמר לשליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל במהלך פגישה שקיימו ב-2009: "בעניין הפליטים, יש הסכמה". מאוחר יותר באותה שנה הוא אישר בשיחה עם אנשיו ש"ההסכמה", שאליה התכוון בשיחתו עם מיטשל, היא הסכמתו של ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט "לקלוט אלף פליטים כל שנה למשך 10 שנים".

ב-15 בינואר 2010 קיים עריקאת פגישה עם דיוויד הל, סגנו של מיטשל, ובמהלכה אמר עריקאת כי הפלסטינים מוכנים לתת לישראל "את הירושלים הגדולה ביותר בהיסטוריה היהודית, זכות שיבה סמלית ומדינה מפורזת. מה אני יכול עוד לתת להם?!", תהה בייאוש.

מסמך נוסף מגלה כי במהלך פגישה בין לבני לאבו עלא אמרה לבני: "אני לא רוצה להוליך שולל אף אחד. אין אף בכיר ישראלי – לא בכנסת ולא בממשלה ולא בציבור – שיסכים לכך שפליטים ישובו לישראל. יש עמים רבים ברחבי העולם שיסכימו להשתתף בפתרון סוגית הפליטים". בפגישה אחרת שהתקיימה לאחר ועידת אנאפוליס סרבה לבני לכך שישראל תישא באחריות לסבלם של הפליטים: "האחראי לכך הוא העולם הערבי, משום שהוא נתן להם תקוות שווא".

(עדכון ראשון: 23:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully