וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסקבה: עשרות הרוגים בפיגוע בשדה תעופה

לפחות 35 בני אדם נהרגו בפיצוץ בשדה התעופה דומודדובו, הגדול ברוסיה. עדויות: מתאבד פוצץ עצמו במקום. אמש דווח על חיפושים אחר מחבל מתאבד באזור העיר. אין ישראלים בין הנפגעים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: דורון שטיין)

הרוגים ופצועים רבים בפיגוע טרור גדול שאירע אחר הצהריים (יום שני) בשדה התעופה הבינלאומי "דומודדובו" במוסקבה בירת רוסיה. לפי הדיווחים בכלי התקשורת הרוסיים, בפיצוץ גדול בשדה התעופה נהרגו לפחות 35 בני אדם ועוד עשרות נפצעו. משטרת רוסיה אישרה כעבור זמן קצר כי מדובר בפיגוע טרור.

ממשרד החוץ נמסר לאחר הפיגוע כי מבדיקה שנערכה, עולה כי אין ישראלים שהיו בין הנפגעים. נציג של זק"א-רוסיה יצא למקום.

נסיבות האירוע עדיין לא ברורות. הפיצוץ אירע באזור קבלת המזוודות בשדה התעופה, שהתמלא בעשן סמיך. בצילומים מזירת האירוע שהועלו לרשת ניתן לראות גופות רבות מוטלות בין המזוודות. אנשים נראו נמלטים מהמתחם דרך יציאות החירום. לפי כמה מהעדויות, הוא נגרם על ידי מחבל מתאבד.

פצועים מפונים מזירת הפיגוע בשדה התעופה הבינלאומי "דומודדובו" במוסקבה בירת רוסיה. רויטרס
פצוע מפונה מזירת הפיגוע/רויטרס

לפי דיווחי כלי התקשורת ברוסיה, בלילה האחרון בדק שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה דיווחים על מחבל מתאבד שנמצא באזור מוסקבה. על פי סוכנות הידיעות, נערכו חיפושים אחר המחבל באזור זלנוגרד, פרבר של הבירה הרוסית.

שלוש הנחיתות האחרונות בשדה התעופה לפני הפיצוץ היו מלונדון (כשתי דקות לפניו), מאודסה שבאוקראינה (כ-20 דקות לפניו) ומדיסלדורף שבגרמניה (40 דקות).

מדבדב הכריז על מצב חירום

דומודדובו, שדה התעופה הגדול ברוסיה, הוא הגדול מבין שלושת שדות התעופה הבינלאומיים של מוסקבה, ונמצא במקום ה-13 באירופה מבחינת היקף התעבורה, העומד על כ-22 מיליון בני אדם בשנה.

בעקבות הפיגוע הורה נשיא רוסיה, דמיטרי מדבדב, להעמיד את כל שדות התעופה ומערכות התחבורה במדינה במצב חירום. כמו כן נמסר מהקרמלין כי מדבדב ביטל את נסיעתו, שתוכננה למחר בבוקר, לכינוס הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שבשוויץ.

נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב מקיים התייעצות בעקבות הפיגוע במוסקבה. רויטרס
הנשיא מדבדב בהתייעצות בעקבות הפיגוע. "לחקור את המקרה כל עוד העקבות טריים"/רויטרס

"צריך לבצע את מהלכי החקירה הנדרשים, על מנת לקבל מידע מהיר ולחקור את המקרה כל עוד העקבות טריים", אמר מדבדב בתום התייעצות שקיים בלשכתו.

מוסקבה היא העיר היחידה באירופה שבה אירע פיגוע רב נפגעים בשנה האחרונה. ב-29 במרץ 210 פוצצו עצמן שתי מחבלות מתאבדות מהמחתרת הצ'צ'נית בחבל דגסטן בתחנות של הרכבת התחתית בעיר, וגרמו למותם של 40 בני אדם ולפציעתם של עוד עשרות. גם כיום, מוסקבה עדיין שרויה בעימות עם המורדים המוסלמים בצפון הקווקז, שממשיכים להצהיר על כוונתם לפגוע בלב רוסיה.

בהכנת הידיעה השתתף דניס ויטצ'בסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully