וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתשובה למכתב הרבנים: הצעת חוק שתאסור על אפליה

פנחס וולף

23.1.2011 / 0:03

בין ההצעות שיובאו היום לדיון, ידונו השרים באיסור על אפליה לאומנית במכירת נכסים או בקבלה למוסד חינוכי, וכן הצעה הקובעת כי הריסת בתים בהתנחלויות לא תוכרע ע"י שר הביטחון בלבד

המאבק נגד "מכתב הרבנים" ונגד חוק וועדות הקבלה לישובים נמשך: ועדת השרים לענייני חקיקה תדון היום (ראשון) בהצעת חוק שתאסור על אפליה בזכות למקום מגורים. על פי הצעת החוק של חברי סיעת חד"ש, דב חנין, מוחמד ברכה, חנא סוויד ועפו אגברייה, יחול איסור למכור או להשכיר בתים על רקע דת, גזע, לאום, נטייה מינית, מין, מעמד אישי ועוד.

"מניעת אפליה בזכות למגורים בישראל הופכת לנושא דחוף ובוער", אמר ח"כ חנין שיזם את החוק. "הסדרה שלו בחקיקה היא לא רק נכונה עקרונית, אלא גם דרושה עניינית. חובתנו לקבוע כי לכל אדם זכות להתקבל למקום המגורים בו הוא חפץ לחיות ללא אפליה ותוך קבלת הבטחת יחס שווה והוגן".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) התייחס להצעת החוק וביקר אותה. לדבריו, "הצביעות של אנשי השמאל מתגלה בשיא כיעורה: כאשר צעיר יהודי שרצה להתגורר בכפר אעבלין סולק בבושת פנים, לא שמענו את דב חנין וחבריו זועקים על שוויון הזדמנויות במקום מגורים. חנין גם לא התבייש להשתתף בהפגנות נגד אנשי שכונת שמעון הצדיק בירושלים או אנשי כפר השילוח, יהודים שחזרו לבתים שלהם שיש עליהם קושנים ובאישור בית המשפט, אך חנין וחבריו עמדו ערב ערב מול הבתים וצעקו שאסור לעשות פרובוקציות. הגיע הזמן להפסיק עם המוסר הכפול של השמאל".

הצעת חוק נוספת בעניין אפליה שתעלה מחר על שולחן הוועדה היא הצעת החוק של יו"ר ועדת החינוך, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), האוסרת לפסול קבלה של ילד למוסדות חינוך מטעמים עדתיים, או בשל ארץ מוצא. בהצעה נכתב כי "ילד אשר הוריו מבקשים להיטמע בחברה הישראלית, לא צריך לחוש את 'נבדלותו' מהתלמידים האחרים, אשר זוכים ליחס מועדף, רק משום שהם והוריהם נולדו כאן. אפליה כזו פסולה, ועל כן יש לאסרה ולהוקיעה".

"לא ניתן לתת החלטה בלעדית לשר אחד"

על רקע המחלוקת בעניין הריסתו של ביתו של רס"ן אלירז פרץ שנהרג בפעילות בעזה, עדת השרים תדון גם בהצעת חוק של יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד), הקובעת כי הריסת מבנים בהתנחלויות תוכל להיעשות רק לאחר אישור של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. הצעת החוק קובעת כי החוק יחול גם על החלטות וצווים שיינתנו ערב כניסת החוק לתוקפו. מטרת הצעת החוק היא למנוע הריסת מבנים לא חוקיים, כמו זה של משפחת פרץ בשכונת היובל בעלי בהוראה של שר הביטחון בלבד.

"סמכות ההחלטה היום ניתנת בידי שר הביטחון שהינו אדם אחד", הסביר שאמה-הכהן. "יש להעביר את הסמכות לחברי הכנסת. ברור שגם לשר הביטחון וגם לחברי הכנסת ישנם שיקולים פוליטיים, אך לא ניתן לתת את ההחלטה בלעדית לשר בלבד. אני בטוח שחברי ועדת חוץ וביטחון יפעלו עפ"י מכלול השיקולים, כך שהשיקול הביטחוני צבאי גם יילקח בחשבון".

(עדכון ראשון: 22:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully