וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: נוסיף עוד 1,000 מיטות לבתיה"ח

רמי שני

16.1.2011 / 12:26

במהלך סיור בבתי חולים בדרום הודיע מנכ"ל משרד הבריאות רוני גמזו כי משרדו יוסיף כ-1,000 מיטות לבתי החולים במהלך שש השנים הבאות, בניסיון להתמודד עם המחסור שנוצר במחלקות השונות

שי מכלוף

(צילום: צילום: שי מכלוף. עריכה: גדי וינסטוק)

מנכ"ל משרד הבריאות ד"ר רוני גמזו הודיע היום (ראשון) כי בכוונת משרדו להוסיף 1,000 מיטות אשפוז לבתי החולים. זאת בכפוף לתכנית שגובשה להתמודדות עם המחסור במיטות במחלקות בתי החולים. התוספת תיפרש על פני כשש שנים.

את הדברים אמר גמזו בעת סיור שערך בבתי חולים בדרום. במהלך הסיור בחן גמזו את מצב התפוסה במחלקות הילדים והאשפוז וקיבל סקירה מקיפה ממנהלי המחלקות וממנהלי בתי החולים על תנאי העבודה בהם.

מנהל מחלקת הילדים בבית החולים סורוקה בבאר שבע, פרופסור יוג'ין לייבוביץ', תיאר את המצב הנוכחי כבעייתי ביותר. לדבריו, התפוסה בבית החולים עומדת כיום על כ-150%: "ישנן שעות במהלך היום, בעיקר בשעות הערב, בהן זורמים לבית החולים עשרות ילדים חולים והזרם אינו פוסק משעות הערב עד שעות הבוקר. המחלקות שלנו הן גדולות ומכובדות ובכל זאת התפוסה בהן מלאה. המצב הוא רע מאוד".

גמזו אמר עוד כי מערכת הרפואה בפריפרייה מחייבת חיזוק משמעותי, ולרופאים והאחיות קשה לעתים לעבוד במסגרות הללו: "ככל שהלחץ יותר גדול כך יותר קשה לעבוד". לדבריו, התפוסה בבתי החולים ברחבי הארץ עומדת על 130-150% וישנם בתי חולים בהם התפוסה מגיעה ל-180%.

"המערכת נמצאת במצב של חוסר ספיקה מלא. זו דוגמה למערכת שצריכה לקבל תוספות, והדבר טעון את אישורי המשרדים המוסמכים לכך. זו מערכת שבעשר השנים האחרונות לא קיבלה תוספות מספקות. מדובר בתוכנית של מיליוני שקלים", סיכם גמזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully