וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים: "בתיה"ח לא ערוכים להתמודד עם מצב חירום לאומי"

אריאל נוי

10.1.2011 / 11:55

מנהל יחידת טיפול נמרץ של ביה"ח סורוקה הזהיר בדיון בנושא מוכנות חדרי טיפול נמרץ, כי "היערכות בתי החולים היא אסון לאומי ועל מבקר המדינה לטפל בנושא"

בכנס חירום שנערך הבוקר (שני) בנושא היערכות חדרי טיפול נמרץ בבתי חולים בארץ, בשיתוף עם ההסתדרות הרפואית בישראל והאיגוד הרפואי לטיפול נמרץ, הביע ד"ר מוטי קליין, מנהל יחידת טיפול נמרץ של בית חולים סורוקה חשש, לפיו בתי החולים יתקשו לתפקד במקרה של אסון לאומי גדול.

לדברי קליין, בכנס שנערך במשרדי ההסתדרות הרפואית ברמת גן, "היערכות בתי החולים היא אסון לאומי ועל מבקר המדינה לטפל בנושא". עוד ציין כי "אסון הכרמל הבהיר לנו שאנחנו לא ערוכים להתמודד עם אסונות. לו היו פצועים בשריפה בכרמל, בתי החולים לא היו מצליחים להתמודד עם העומס והיינו נאלצים לבחור מי ימות ומי יחייה".

"בחודש האחרון", מסביר ד"ר קליין, "מדינת ישראל קיבלה שני רמזים לגבי ההיערכות הלקויה של חדרי טיפול נמרץ: רמז אחד היה השריפה בכרמל". לדבריו, מחלקות הטיפול הנמרץ אינן ערוכות לטפל בפצועי כוויה. כמו כן, קליין מזהיר כי בתי החולים אינם ערוכים לטפל במספר פצועי כוויה רבים לאורך זמן. "רמז שני היה רעידת האדמה שהיתה בצפת, בתי החולים לא ערוכים לאסון שממשמש ובא", הוסיף.

ד"ר יוסי חייק, מנהל יחידת הכוויות בבית החולים שיבא, הסביר שמטרת הכינוס היא להאיר היבטים שונים, להתריע על ליקויים כמו גם להציע פתרונות שעל מערכת הבריאות לנקוט, על מנת להיערך לקראת התמודדות עם האסון הבא. ד"ר חייק הסביר לוואלה! חדשות: "יש לנו שלוש יחידות לטיפול בכוויות שמתפקדות כרגע בכל הארץ אך אינם עומדים בתקן של ציוד, כוח אדם ותשתית מתאימה. אנחנו מתריעים על כך כבר כמה עשורים. ושום דבר לא נעשה".

ד"ר קליין סיכם את הדיון ואמר כי "מבקר המדינה עומד לחקור את כל ההתנהלות של אסון הכרמל, אך לצערי הוא לא חוקר את המוכנות של בתי החולים, כדאי שהוא יתמקד בנושא הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully