וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיאורגיה: נפתח משפט הישראלים הנאשמים בשוחד

אנשי העסקים רוני פוקס וזאב פרנקל טוענים כי "תפרו להם תיק" כדי להתחמק מתשלום חוב של 100 מיליון דולר בגלל ביטול עסקת נפט. קרוביו של פוקס: "משפט ראווה כמו במשטרים אפלים"

בטביליסי בירת גיאורגיה צפוי להיפתח היום (שלישי) משפטם של שני אנשי עסקים ישראליים, רוני פוקס וזאב פרנקל, המואשמים בניסיון לתת שוחד לסגן שר הכלכלה. השניים יושבים בכלא מאז מעצרם המתוקשר לפני כחודש וחצי.

הנאשמים מכחישים בתוקף את ההאשמות, וטוענים כי הרשויות בגיאורגיה "תפרו להם תיק" כדי להתחמק מתשלום פיצויים בסך קרוב ל-100 מיליון דולר לפוקס ולשותפו היווני, כפי שקבעה החלטת בוררות בינלאומית.

פוקס, איש עסקים רב פעלים בתחום האנרגיה המוכר גם בזירה הפוליטית בישראל, חתם בתחילת שנות ה-90 על חוזה עם חברת הנפט הלאומית של גיאורגיה, להובלת נפט דרך טורקיה (שם הוא משמש שגריר כבוד מטעם ישראל). אולם העסקה פוצצה בהמשך, והוא תבע את ממשלת גיאורגיה על אובדן הכנסה. במרץ השנה פסק בית דין לבוררות של הבנק העולמי בלונדון כי ממשלת גיאורגיה הפרה את ההסכם, והורה לה לפצות את פוקס ב-98 מיליון דולר. באוקטובר הגיע לפתע מעצרם של פוקס ופרנקל, החשודים כי ניסו לשחד את סגן השר כדי להאיץ את העברת הכספים.

"רוני נחטף"

מאז המעצר נערכו מאמצים במישורים שונים להביא לשחרורו של פוקס, אולם הם נכשלו. מקורביו של פוקס טוענים כי הגיאורגים דרשו מפוקס, תמורת שחרורו, לשלם 100 מיליון דולר - אותו סכום שהם חייבים לו.

משפחתו של פוקס ומקורביו אינם תולים תקוות במשפט עצמו, וממשיכים במאמציהם מאחורי הקלעים להביא לשחרורו של פוקס. במאמצים מעורבים גם גורמים מארצות הברית ומהצמרת הפוליטית בטורקיה, שם יש לפוקס קשרים ענפים.

הבוקר פרסמו משפחתו וחבריו של פוקס מודעה בעיתונים, תחת הכותרת "מכתב גלוי לנשיא גיאורגיה", בה הם מגוללים את גרסתו לסיפור, וקוראים לנשיא מיכאיל סאאקשווילי לחזור בו מהחלטתו "לערוך לו משפט ראווה, בניגוד לכל חוק בינלאומי". לדבריהם, "רוני נחטף על אדמת גיאורגיה לאחר שהוזמן להיות אורח אישי של ראש הממשלה, תחבולה המזכירה משטרים אפלים".

הכותבים מאשימים את הנשיא: "אתה פוגע בדמוקרטיה הגיאורגית ומבריח אנשי עסקים ישראלים ובינלאומיים ממדינתך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully