וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסאנג': נחשוף מרגלים של ארה"ב במדינות ערב

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.12.2010 / 0:00

לדברי מייסד "ויקיליקס", אתרו יפרסם מסמכים שיחשפו את שמות הסוכנים שארה"ב הפעילה בעולם הערבי. אסאנג' גם הזהיר: חשיפות האתר "יזעזעו את העולם באופן חסר תקדים"

מייסד אתר ההדלפות "ויקיליקס" ג'וליאן אסאנג' מבטיח להמשיך ולפרסם מסמכים שיעוררו סערה ברחבי העולם הערבי. בחלקו השני של הראיון לרשת הטלוויזיה הערבית "אל-ג'זירה" הבטיח אמש (חמישי) אסאנג' שהמסמכים יחשפו את שמותיהם של המרגלים הבכירים ברחבי העולם הערבי ששימשו כסוכנים של ארצות הברית. הוא גם הזהיר שהמידע שאתרו יפרסם "יזעזע באופן חסר תקדים את העולם כולו".

לדברי אסאנג', בעולם קיימים סוגים שונים של בוגדים שיוצרים קשר עם שגרירויות ארה"ב ברחבי העולם במטרה למסור להם מידע בנוגע למתרחש בארצותיהם. "אלה ללא ספק בוגדים ויש לחשוף את שמותיהם", הוא הוסיף. יחד עם זאת, אסאנג' הבהיר כי אתר "ויקיליקס" יחשוף את זהותם בתנאי שיתברר כי החשיפה לא תביא להוצאתם להורג וכי יועמדו בפני משפט הוגן.

בחלק הראשון של הראיון, ששודר ב"אל-ג'זירה" לפני כשבוע, אמר אסאנג' כי אתר ויקיליקס יפרסם בחודשים הקרובים עוד מסמכים אמריקאיים מסווגים רבים העוסקים בישראל.

בין היתר, הבטיח אסאנג' כי 3,700 מסמכים הקשורים לישראל עדיין לא נחשפו, בהם 2,700 מהשגרירות האמריקאית בתל אביב. אלו יכללו, לדבריו, בין היתר, מידע הנוגע למלחמת לבנון השניה, ולחיסולו של בכיר החמאס מחמוד אל-מבחוח בדובאי.

עדכון ראשון: 20:35

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully