וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל עלייה במקרי הרשלנות: נוהל חדש לפיצוי חולים

אריאל נוי

26.12.2010 / 15:05

משרד הבריאות פירסם רשימה של "אירועי לעולם לא", בהם על ביה"ח לנקוט בצעדים חריגים בכדי לפצות את החולה. בין היתר, מדובר בגרימת כוויות, ניתוח באיבר הלא נכון והשארת גוף זר

בעקבות תביעות רבות על רשלנות רפואית בתקופה האחרונה, פירסם בצהריים (ראשון) משרד הבריאות טיוטת חוזר מנכ"ל לשיפור בטיחות המטופל ולדרך בה על בתי החולים לנקוט במקרים כאלו. בחוזר מפורטים אירועים אותם מכנה המשרד "אירועי לעולם לא" - תרחישים חריגים הקשורים לבטיחות החולה, סיבוכים משמעותיים והתנהלות רפואית לא סבירה בבתי החולים הכלליים, אשר לפי החוזר התרחשותם ניתנת למניעה.

משרד הבריאות הגדיר, בשלב זה, שישה "אירועי לעולם לא", אשר התרחשו תוך כדי אשפוז באחד מבתי החולים הכלליים והפרטיים: נפילת חולה אשר גרמה לשבר, השארת גוף זר במהלך ניתוח אשר גרם לנכות או הצריך ניתוח נוסף לשם הוצאתו, ניתוח של האיבר הלא נכון, גרימת כוויה מדרגה שנייה או שלישית במהלך ניתוח, טעות במתן דם או מוצריו שהובילה לפטירת המטופל וביצוע ניתוח לתיקון שבר בצוואר הירך, תוך יותר מחמישה ימי אשפוז, ללא הצדקה רפואית.

צילום רנטגן של סיכת ביטחון שנבלעה ונתקעה בוושט של אשה. Barcroft Media, GettyImages
בין התרחישים המפורטים בחוזר גם השארת גחוף זר במהלך ניתוח אשר גרם לנכות או הצריך ניתוח נוסף להוצאתו/GettyImages, Barcroft Media

חוזר המנכ"ל קובע כי בכל התרחישים האלה "לא יוגש חשבון עבור אותו אשפוז" גם אם האירוע התרחש במהלך אשפוז ממושך וארוך. "במידה והוגש חשבון, מערכת הבקרה של קופת החולים תהיה רשאית לערער עליו", נכתב. בנוסף בית החולים יחוייב להתנצל בפני החולה.

עו"ד זיו און, מומחה לרשלנות רפואית, מסר לוואלה! חדשות כי מדובר בצעד שנועד למנוע תביעות בעתיד. "משרד הבריאות רוצה להפנים ולמנוע את הגל של התביעות, אבל בכל זאת יש חלק חשוב שלא נגעו בו והוא הנושא של הולדה בעוולה. למשל בבדיקות אולטרסאונד של עוברים שמוצאים פגמים בתינוק ולא מדווחים. במקרים האלה יש המון תיקים ואלו התיקים הכי קשים ועם הפיצויים הכי גבוהים שניתן לקבל. גם אשפוזים בכפייה, כל הנושא של פסיכיאטריה לא ברור מההנחיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully