וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסאנג': "סיכוי גבוה שאמות בכלא האמריקאי"

בראיון לגרדיאן הבריטי התבטא מייסד ויקיליקס לגבי הסיכוי שיוסגר לארה"ב. על אף שטען שיהיה בעייתי מבחינה פוליטית לעצור אותו בשלב זה, אסאנג' חושש "מהסכנה הממשית הנשקפת לחיי"

ג'וליאן אסאנג', מייסד אתר ההדלפות ויקיליקס, התראיין היום (שישי) לעיתון הגרדיאן הבריטי והתייחס לאפשרות שיוסגר לידי ארצות הברית. בראיון הביע אסאנג' את חששותיו ואמר כי במקרה שארצות הברית תגיש נגדו כתב אישום, גורלו יונח בידי ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון. יחד עם זאת, טען אסאנג', שלדעתו יהיה "בלתי אפשרי מבחינה פוליטית" להסגירו לידי הממשל האמריקאי באשמת ריגול. "יהיה זה בעייתי לעצור אותי כשאני זוכה לתמיכתו של העם הבריטי", אמר מייסד האתר.

ארצות הברית היא לא מקור הדאגה היחידי של אסאנג'. בימים אלו הוא נמצא בעיצומו של מאבק מול הסגרה למדינה נוספת - שבדיה. מייסד ויקיליקס מכחיש בתוקף האשמות מיניות שהועלו נגדו בנוגע לקיום יחסים עם שתי נשים שבדיות. עם זאת, אסאנג' ציין כי הוא מאמין שהאיום הגדול ביותר על חירותו ועל חירות אתר ויקיליקס הוא זעמו של הממשל האמריקאי על המסמכים הרגישים שנחשפו.

"מעצר הבית המבודד בו אני נמצא הוא מאוד קשה, אבל אני יודע שכל עוד תהיה לי אפשרות להתכתבות ותקשורת אני אוכל לשאת זאת. אני מרגיש מספיק חזק מבחינה נפשית. כמובן שכבר לא אשוב בשום צורה לנהל חיים רגילים", אמר אסאנג' בראיון.

"מעצר הבית מאוד קשה"

במידה שארצות הברית תצליח להעבירו לתחומה, העריך אסאנג' כי יש "סיכוי גבוה מאוד" לאפשרות שחייו בסכנה ממשית. הוא סיפר שלדעתו, במידה ויוסגר הוא ימות בכלא האמריקאי "כמו ג'ק רובי". (רוצחו של החשוד ברצח ג'ון קנדי, לי הארווי אוסוואלד, שמת בכלא מדלקת ריאות בעודו ממתין למשפט שני".

אסאנג' הדגיש כי בכל מקרה הוא וצוות האתר לא מתכוונים להסתיר שום מידע שיש בידיהם. הוא הבטיח שמסמכים ימשיכו להתפרסם באתר, ובמקרה הצורך יחלקו את המידע שברשותם עם עיתונים שונים ברחבי העולם שידאגו לפרסמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully