וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסאנג': "נחשוף עוד 2,500 מסמכים על המוסד"

בראיון לאל-ג'זירה אמר מייסד ויקיליקס כי יש עוד 3,700 מסמכים הנוגעים לישראל, בין היתר על מלחמת לבנון השניה וחיסול אל-מבחוח. עיתון רוסי: יחד עם ויקיליקס, נחשוף שחיתות בקרמלין

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

אתר ההדלפות ויקיליקס יפרסם בחודשים הקרובים עוד מסמכים אמריקאיים מסווגים רבים העוסקים בישראל - כך אומר מייסד האתר, ג'וליאן אסאנג', בראיון לרשת הלוויין הערבית "אל-ג'זירה", ששודר אמש (רביעי).

בין היתר, הבטיח אסאנג' כי 3,700 מסמכים הקשורים לישראל עדיין לא נחשפו, בהם 2,700 מהשגרירות האמריקאית בתל אביב. אלו יכללו, לדבריו, בין היתר, מידע הנוגע למלחמת לבנון השניה, ולחיסולו של בכיר החמאס מחמוד אל-מבחוח בדובאי.

הוא נשאל על חלקו של המוסד הישראלי בין המסמכים שנחשפו, והשיב כי "יש 2,500 מסמכים הקשורים למוסד, מתוכם קראתי רק 1,000. אני לא יודע הכל. אני צריך עוד עיתונאים, גם ערבים, כדי לקרוא ולנתח את כל המידע ולשים אותו בקונטקסט".

"אין לנו הסכם עם ישראל"

לגבי המסמכים העוסקים במלחמת לבנון, אמר אסאנג' כי מדובר במסמכים בסיווג "סודי ביותר". לגבי אל-מבחוח, הוסיף כי יהיו במסמכים "כמה אינדיקציות" לכך שישראל עומדת מאחורי החיסול, והזכיר את הדיווחים (שכבר פורסמו), כי "סוכני מוסד השתמשו בדרכונים אוסטרליים, בריטיים ואירופיים כדי להיכנס לדובאי".

עוד טען כי "בעוד שישה חודשים" יתפרסמו מסמכים הקשורים לביקור של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפריז. הוא לא פירט בנושא. המראיין ביקש לעמת את אסאנג' עם דיווח בעיתון הערבי "אל-חקיק", לפיו עובד לשעבר בוויקיליקס טען כי אסאנג' סגר עסקה עם ישראל לא לפרסם את המסמכים הנוגעים אליה, אך הוא ענה בפסקנות: "אין בכך אמת".

כוח WTF יילחם בוויקיליקס

בד בבד, הודיע אתמול העיתון הרוסי "נוביה גזטה" כי הוא מתכוון לשלב כוחות עם ויקיליקס במטרה לחשוף שחיתות פוליטית ברוסיה. השבועון היוצא במוסקבה, הנשלט בידי המיליארדר אלכסנדר לבדב, כי בידי ג'וליאן אסאנג' חומרים על רוסיה שטרם פורסמו, וכי בכוונת העיתון להביא לפרסומם החל מינואר.

"נוביה גזטה" ידוע בביקורת שלו על הקרמלין ובתחקירים שהוא מפרסם על המתרחש במסדרונות השלטון במוסקבה. כתבת העיתון אנה פוליטקובסקה, שנהגה לדווח על פשעי מלחמה של הצבא הרוסי בצ'צ'ניה, נורתה למוות במוסקבה ב-2006.

אתמול פרסם העיתון "וושינגטון פוסט" כי בסוכנות הביון האמריקאית, CIA, הוקם "כוח משימה מיוחד" לטיפול בחשיפות ויקיליקס ובהשלכותיהן. באופן אירוני, שם הכוח באנגלית - Wikileaks Task Force - זוכה לראשי התיבות המשעשעים: WTF.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully