וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנות: אסור לבתי עסק כשרים להציג עץ אשוח

מוטי לוי

21.12.2010 / 15:14

גורם ברבנות הראשית סיפר לוואלה! חדשות, כי הרבנות אוסרת על בתי עסק שקיבלו תעודת כשרות להציב בשטחם עצי אשוח לכבוד חג המולד. "מלון שמקבל הכשר חייב שיהיה מלון יהודי"

מחלקת הכשרות של הרבנות הראשית לישראל אוסרת על בתי עסק המקבלים תעודת כשרות להציב עצי אשוח לקראת חג המולד. כך סיפר היום (שלישי) גורם ברבנות הראשית לישראל.

מבדיקת וואלה! חדשות עולה, כי בהוראה שהוציאה מחלקת הכשרות הארצית לרבנויות המקומיות נכתב בין היתר, כי "אין להתיר הצבת איזכור לחגי גויים בסוף השנה האזרחית". בתי מלון בירושלים שלא צייתו בעבר להוראה הוזהרו כי אם יציבו את העצים, תיפסל תעודת הכשרות שלהם.

הרב הפוסק ברבנות ירושלים ומי שמכהן אף כרב שכונת גילה בעיר, הרב אליהו שלזינגר, אישר את הדברים. שלזינגר הסביר, כי "מלון שמקבל הכשר חייב שיהיה מלון יהודי. אי אפשר שבמקום שיש בו הכשר יהיה בו עץ אשוח נוצרי. זו גאוונתנו שאנחנו גרים פה במדינת ישראל שהיא מדינה יהודית. ולא יעלה על הדעת שבמקום שמקבל הכשר ואפילו כשרות למהדרין ינהגו מנהגי נוצרים".

לדברי הרב שלזינגר, ההקפדה של הרבנות נוגעת אך ורק להצבת סממנים חיצוניים, והיא איננה נוגעת לחגיגות עצמן. הרב שלזינגר הסביר כי הסיבה לכך, היא משום שהוא לא חושב שבכוחה של הרבנות למנוע מאנשים לחגוג במהלך השנה וגם לא ביום בו חגים ברחבי העולם את חג המולד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully