וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עשבים שוטים" - המשטרה חשפה קרטל גינון

איילה חננאל

20.12.2010 / 12:35

המשטרה עצרה 10 מראשי חברות הגינון המובילות בארץ בחשד שתיאמו העלאת מחירים של שירותים שהעניקו לגופים ציבוריים דוגמת קק"ל וצה"ל. ע"פ החשד, מדובר בהונאה של מאות מיליוני שקלים

קרטל שהשתלט על שוק הגינון עבור גופים ציבוריים בארץ, נחשף הבוקר (שני) בתום חקירה סמויה של משטרת ישראל והרשות להגבלים עסקיים. לדברי המשטרה, שעצרה עשרה מראשי חברות הגיזום המובילות במשק, במשך כעשור נהגו החברות לפעול במשותף בכדי להעלות באופן מלאכותי את שוויים של מכרזי גינון לגופים ציבוריים במאות אחוזים מעל מחירם האמיתי. שוויים של המכרזים מוערך בעשרות מיליוני שקלים בשנה.

החקירה, שזכתה לכינוי "עשבים שוטים", בוצעה על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה ומחלקת החקירות של הרשות להגבלים עסקיים. לעצורים מיוחסים חשדות חמורים, בהם עבירות של הסדרים כובלים בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה, שוחד וקבלת הון. במשטרה טוענים כי במשך שנים נהגו החברות לרמות גופים ציבוריים כמו חברת חשמל, קק"ל, צה"ל ורשויות מקומיות.

החוקרים מעריכים כי כתוצאה מפעולות החשודים, הועלו מחירי המכרזים במאות אחוזים, וזאת על חשבון ציבור משלמי המיסים. החשודים, בהם איש קבע בצה"ל, יובאו היום להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully