וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: נתלונן באו"ם על "מתקני הריגול מישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.12.2010 / 2:13

לאחר תפיסת "מתקני הריגול" בשטחה, הודיע נשיא לבנון, מישל סולימן, כי יגיש תלונה בנושא למועצת הביטחון של האו"ם. "זו הפרה ברורה של החלטה 1701", אמר

נשיא לבנון, מישל סולימן, קרא הלילה (שישי) להגשת תלונה נגד ישראל במועצת הביטחון של האו"ם בגין "מתקני הריגול" שנתפסו בשטח לבנון, כך דיווחו כלי תקשורת במדינה. זאת בנוסף לתלונות אחרות שהגישה ביירות נגד "מתקפות על מערכת התקשורת של לבנון". לדבריו, הריגול הישראלי "הוא הפרה ברורה של החלטה 1701". כמו כן, שיבח סולימן את שיתוף הפעולה בין כוחות הביטחון הלבנונים וארגון חיזבאללה שהוביל למציאת "מתקני הריגול הישראלים".

בצילומים שפירסם אתמול צבא לבנון, נראה מכשיר הנושא כיתובים בעברית, ולטענת צבא לבנון מדובר במכשיר הריגול שאותר אמש סמוך לביירות. על המכשיר הנראה בתצלום מופיעים הכיתובים: "מיני ענן", "Beam Systems Israel LTD", וכן "מס' קט' ח"א".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זרועו הארוכה של צה"ל? "מיני ענן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם ביטחוני לבנוני מסר הערב לתחנת טלוויזיה במדינה כי צבא לבנון חשף את מערכת הריגול באזור סנין כבר "לפני זמן רב", אולם הוא חשף זאת לתקשורת רק כעת "משום שמסיבות ביטחוניות לא היה ניתן לדבר על כך". באשר למערכת הריגול באזור הר בארוכ, ציין המקור כי המידע אודותיה הגיע לידי צבא לבנון לפני זמן רב. המקור הוסיף ואמר כי ניתן היה להגיע למערכות הריגול ולפרקן "רק לאחר סערת השלגים" ששררה בלבנון בשבוע האחרון.

אתמול הודיע צבא לבנון כי הוא איתר ופירק מערכות ריגול והאזנה באזור הרכסים סנין ובבארוכ, בעקבות מידע מודיעיני שהגיע מחיזבאללה. על פי ההודעה, מערכת ההאזנה שהייתה מותקנת באזור סנין כללה מכשירי תצפית ושיגור מסרים. כמו כן טענו בצבא בלבנון כי המכשירים אפשרו לישראל לקבוע יעדים להתקפות בתוך לבנון. הר סנין הוא ההר השני בגובהו בלבנון, הוא נישא לגובה של 2,700 מטר מעל פני הים. כפר בארוק נמצא במקום גבוה אף הוא, בהרי השוף.

בהודעת צבא לבנון נמסר עוד כי מערכת הריגול וההאזנה שנחשפה בהר סנין מכסה רדיוס של 20 קמ"ר, דהיינו את כל האזור ההרים המזרחיים בגבול לבנון-סוריה. מפקדת צבא לבנון קראה לציבור בלבנון לגלות עירנות ולהודיע על כל חפץ חשוד שהם מוצאים. "יש להביאו מיידית למטה הצבאי הקרוב ביותר. בשום אופן לא לשחק בו מחשש שיתפוצץ", נמסר.

על פי צבא לבנון, מערכת הריגול בהר אל-בארוכ הותקנה בגובה של 1,715 מטר מעל פני הים, בתוך שני סלעים מלאכותיים. הסלע הראשון הכיל מכשיר לשליחה וקליטה של אותות והוא כיסה את מרבית הכפרים בבקעה המערבית והמרכזית בלבנון, עד לגבול עם סוריה, וכן כפרים רבים באזור דרום לבנון. עוד דווח כי למכשיר, מתוצרת ישראל, "יש יכולת לאבטח את הקשר בין תחנות אלחוטיות הפזורות בשטח לבנון לבין תחנות בישראל". בסלע השני נמצאו סוללות שהיו אמורות לספק כוח למכשיר למשך שנים ארוכות.

(עדכון ראשון: 16.12.2010, 20:54)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מערכת הריגול וההאזנה שנחשפה בהר סנין מכסה רדיוס של 20 קמ"ר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully