וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיליקס: לפי אוסטרליה, "אירן אינה סוררת"

חשיפת ויקיליקס: אוסטרליה רואה באירן שחקנית שקולה בזירה הבינ"ל, המנסה להבטיח את בטחונה באמצעות בניית נשק גרעיני. "הסכסוך בין ישראל לאירן -האתגר הגדול ביותר ליציבות המזה"ת"

אוסטרליה סבורה כי אירן אינה "מדינה סוררת" וכי מטרתה הסופית בפיתוח נשק גרעיני הוא לצורכי "עסקה" עם ארצות הברית. כך עולה ממסמכי משרד החוץ האמריקאי שהודלפו לאתר ההדלפות ונחשפו בעיתון סידני הרלד. על פי המסמכים, ארגון הביון האוסטרלי המרכזי, המשרד להערכה לאומית, סבור כי פיתוחו של נשק גרעיני ישמש את אירן להרתעה ולא לצורכי תקיפת מדינות אחרות במזרח התיכון.

עם זאת, מהמסכמים עולה כי אוסטרליה וארצות הברית חולקות את החשש כי התחמשותה של אירן תוביל למלחמה גרעינית או קונבנציונלית עם ישראל. "הסכסוך בין ישראל לאירן הוא האתגר הגדול ביותר ליציבות המזרח התיכון", מציינים בארגון הביון. בנוסף, צוין החשש כי בניית נשק גרעיני על ידי אירן תגרום למדינות דרום-מזרח אסיה לעבור לייצור נשק זה בעצמם, עובדה ש"עשוייה לאיים על ביטחון אוסטרליה".

על פי התכתובת הדיפלומטית, הארגון האוסטרלי רואה באירן כשחקנית דיפלומטית מתוחכמת בזירה הבינלאומית, החוששת ממתקפה מצד ארצות הברית וישראל, והשואפת להבטחת בטחונה שלה. האוסטרלים טענו בפני ארצות הברית כי "פיתוחם של כלי נשק גרעיניים על ידי אירן היא בלתי נמנעת" אך מסייגים כי עצם השגת היכולת לייצר נשק שכזה, מבלי בנייתו, עשויה להספיק לאירן בכדי לכנן "יחסים אסטרטגיים עם ארצות הברית". בארגון מציינים כי "מלבד 20 שנות עוינות כלפי וושינגטון, והתבטאויותיה בנושא, אין ליחסה של אירן כלפי העולם המערבי שורשים עמוקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully