וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי להתבלבל מהגשם: מצב המים עולה לממשלה

השר עוזי לנדאו ומנהל רשות המים אורי שני יסקרו בפני הממשלה את מצב משק המים בארץ ואת כמות הגשמים הצפויים ויציגו תכנית חירום. למרות סוף השבוע הגשום, גם חורף זה צפוי להיות שחון

שר התשתיות עוזי לנדאו ומנהל רשות המים פרופסור אורי שני יציגו היום (ראשון) בפני הממשלה סקירה על מצב החירום במשק המים בישראל. הסקירה תכלול פירוט של מצב המאגרים והגשמים הצפויים וכן תוצג תכנית חירום לשנים 2011-2012. התוכנית הוכנה על ידי רשות המים בהנחייתו של שר התשתיות והיא כוללת צעדים לצמצום צריכת המים ולהגדלת ההיצע. התכנית תובא לאישור הממשלה בעוד כשלושה שבועות.

השרים צפויים לשמוע כי אין לקבל רושם מוטעה מסוף השבוע הגשום שפקד את המדינה וכי התחזיות הן שחורף זה יהיה שחון. על פי נתונים שתציג רשות המים, בשנים האחרונות ניכרת מגמה של ירידה בהיצע המים הטבעיים בישראל. ירידה זו נגרמת בשל ירידה בכמות המשקעים ומשינוי משמעותי בפריסת הגשמים ועוצמתם.

לפי נתוני הרשות, חורף 2007-2008 היה חורף שחון באופן קיצוני והגשמים שירדו בו מהווים 62% בלבד מממוצע השנים האחרונות. חורף זה הביא לירידה של כחצי מיליארד מ"ק (מטר מעוקב) בהיצע המים הטבעיים של ישראל. גם התחזיות לחורף הקרוב 2010-2011 צופות חורף שחון באופן קיצוני וכמויות הגשמים צפויות להיות דומות לאלו של שנת 2008.

תכנית חירום להגדלת היצע המים

על מנת להגדיל את היצע המים גיבשה רשות המים יחד עם משרד ראש הממשלה, משרד התשתיות הלאומיות, החשב הכללי במשרד האוצר ונציג מטעם משרד המשפטים תכנית חירום לשנת 2011-2012. התכנית מציעה מספר צעדים בהם הרחבת מתקני התפלת מי הים בפלמחים, חדרה ואשקלון.

הצעה נוספת היא הרחבת מתקני התפלת המים המליחים (מים בעלי אחוז קטן יותר של מלחים מאשר אלו הנמצאים במי ים) כגון שני מתקנים של חברת "מקורות" ומתקן ההתפלה במעגן מיכאל. בנוסף מציעה התכנית להקים מתקן התפלת מים מליחים בכפר מסריק, במעיין צבי ובמועצה האזורית מטה אשר. הצעה נוספת היא להגביר השימוש במי שפכים שעברו טיהור וסינון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully