וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בכרמל: כל השריפות על ההר כובו

קובי מנדל

6.12.2010 / 6:02

גשם שוטף שהחל לרדת באזור הכרמל סייע לכיבויה הסופי של שריפת הענק. תושבי ניר עציון, עין הוד ועין חוד הורשו לשוב לבתיהם. תושבי בית אורן וכפר סיטרין יעבירו לילה נוסף מחוץ לבית

יח"צ - חד פעמי

(צילום: שי מכלוף, שלומי גבאי, אבי כהן, דובר צה"ל, רויטרס, ערוץ 1, עריכת וידאו: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

גשם שוטף החל לרדת הלילה (שני) באזור הכרמל בו כובתה אמש שריפת הענק, וכן באזורים נוספים ברחבי הארץ. הגשם צפוי להימשך עד שעות אחר הצהריים וכוחות הכיבוי מקווים כי הוא יסייע בכיבויה הסופי של השריפה.

מהערכת מצב של שירותי הכבאות שבוצעה אמש עולה כי כובו כל השריפות על הכרמל. עם זאת, כל הכוחות נותרו בשטח לצורך פעולות כיבוי סופיות. במקביל, הודיעה המשטרה כי תושבי כל היישובים שפונו יכולים לשוב לבתיהם, למעט תושבי בית אורן וכפר סיטרין.

כחלק מהיערכות צוותי הכיבוי הוחלט כי השטח של פארק הכרמל יחולק לארבע גזרות וכל הכבאים יסרקו רגלית את כל השטח, על מנת לבדוק שאין מה שעשוי לגרום להתלקחות. הכבאים צוידו במטפים ומחבטים בעת הסריקות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו צופה במטוס ה"סופר טנקר" בחיפה, דצמבר 2010. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"מגה שריפה דורשת מגה כיבוי". הסופר טנקר בפעולה/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

מוקדם יותר הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו להפסיק את הרכבת האווירית הבינלאומית לישראל ולחדול מבקשות סיוע נוסף של אמצעי כיבוי מהאוויר.

אחד הגורמים לכיבוי השריפה הוא מטוס הכיבוי בואינג 747, ה"סופר-טנקר" האמריקאי שהחל לפעול הבוקר מעל מוקדי השריפה באזור הכרמל. הסופר טנקר המריא משדה התעופה בן גוריון לכיוון צפון הארץ ועליו 80 אלף ליטרים של מים וחומר מעכב בעירה. לצוות המטוס הצטרפו שני אנשי חיל האוויר הישראלי, בפיקודו של מפקד בסיס נבטים וקצין בדרגת אל"מ, לצורך תיאום עם יחידת הבקרה האווירית. נכון לעכשיו, כ-35 כלי טייס לוקחים חלק במאמצי הכיבוי.

שריפת הענק בכרמל. רויטרס
מאמצי הכיבוי נושאים פרי/רויטרס

.

פרסום ראשון: 05.12.2010 5:08 | עדכון אחרון: 05:08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully