וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: כל אזרח שני לא מתגייס או מסיים שירות

18.11.2010 / 17:20

אגף כוח אדם בצה"ל פרסם את נתוני הגיוס, מהם עולה כי שיעור המתגייסים הגבוה ביותר מגיע ממודיעין, בעוד שת"א מדורגת במקום ה-53 מתוך 67. זינוק במספר הפטורים משירות שניתנו למצהירי "תורתם אומנותם"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידיאו: עידן גוראל)

כל אזרח שני לא מתגייס כיום לצה"ל או לא מסיים שירות מלא - כך עולה מנתוני הגיוס שפורסמו היום (חמישי). 67% מכלל חייבי הגיוס מתגייסים כיום ולפי ההערכות בצה"ל, מספר המתגייסים בשנת 2020 מכלל חייבי הגיוס ימשיך לרדת ויעמוד על 64%. בנוסף, לפי הערכות צה"ל, בשנת 2020 כ-60% מכלל חייבי הגיוס לא יתגייסו או לא יסיימו שירות צבאי מלא. ראש אכ"א האלוף אבי זמיר הגיב לנתונים ואמר כי הוא מוטרד ומודאג משיעורי הגיוס לשנים הקרובות, אשר יכולים להביא לכרסום משמעותי במודל צבא העם. הוא הגדיר את התופעה כ"סכנה ממשית לצבא העם".

מהנתונים שפרסם צה"ל עולה עוד, כי מספר הפטורים משירות שניתנו למצהירי "תורתם אומנותם" זינק השנה ל-13% ועומד על 62,567 גברים. זאת בהשוואה לשנת 2006 אז עמדו על 9.6%. לשם השוואה, בשנת 2005 עמד מספר מקבלי הפטורים בשל "תורתם אומנותם" על 45 אלף. ההערכה בצה"ל היא שבשנת 2020, שיעור מקבלי הפטורים על בסיס זה יעמוד על 20%. בקרב הנשים, שיעור הלא מתגייסות מסיבות דתיות אף גבוה יותר ועומד על 36%.

בסוף הדירוג: ירושלים ובני ברק

צה"ל גם ערך שיקלול של נתוני אחוז המתגייסים בכל הערים, יחד עם האחוז מתוכם אשר מתאים לקצונה ואחוז המתגייסים לשירות קרבי ודירג את הערים בארץ לפי מדד זה. מבחינת נתוני גיוס הגברים העיר מודיעין-מכבים-רעות נמצאת במקום הראשון ואחריה, הוד השרון, נס ציונה, יבנה וראש העין. חמש הערים האחרונות במדד לגיוסי הגברים הן בני ברק, מודיעין עילית, בית"ר עילית אלעד וירושלים. תל אביב מדורגת במקום ה-53 מתוך 67 ערים. גם מבחינת נתוני הגיוס של הנשים העיר מודיעין-מכבים-רעות נמצאת במקום הראשון. אחריה נס ציונה, רמת השרון, הוד השרון וקריית אונו. חמשת הערים שמדורגות אחרונות במדד עבור גיוס הנשים הן בני ברק, נתיבות, צפת, ירושלים ואופקים. תל אביב מדורגת במקום טוב יותר במדד הנשים ונמצאת במקום ה-27.

בנוסף עולה מהנתונים כי 45.8% מכלל המתגייסים מאזור יהודה ושומרון הולכים לקרבי. לעומת זאת במחוז ת"א הכי פחות הולכים לקרבי מכלל המתגייסים עם 31.3% מהמתגייסים שהולכים לקרבי. מכלל החיילים בצה"ל 36% מתגייסים לשירות קרבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully