וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקור הצחנה בבאר שבע: חקלאי שפיזר זבל עופות

רמי שני

27.10.2010 / 16:23

גורמי איכות הסביבה בבאר שבע איתרו את מקור הריח שהתפשט בבאר שבע משעות הבוקר: זבל עופות שפיזר על פי החשד חקלאי סמוך לעומר. העירייה הגישה תלונה למשטרה

גורמי איכות הסביבה בבאר שבע איתרו בשעות הצהריים (רביעי) את מקור מטרד הריח שהתפשט בעיר משעות הבוקר. על פי החשד, חקלאי פיזר זבל עופות בשטח חקלאי סמוך לעומר, שגרם למפגע ריח. "איכות הזבל ותנועת הרוח, גרמו לכך שעננה כבדה מאוד של ריח הגיעה לעיר וגרמה למטרד קשה ביותר לתושבים", אמר אריק בן שדה, מנהל המשרד לאיכות הסביבה בדרום.

המטרד התגלה לאחר בדיקות של אנשי המשרד להגנת הסביבה, המשטרה הירוקה ואנשי איכות הסביבה של עיריית באר שבע. עם גילוי המטרד, הנחה בר שדה את אנשיו לפעול להפסקתו. "הוריתי לחקלאי לכסות את השדה באופן מיידי. כמו כן, הגשנו נגדו תלונה למשטרה וגם המשטרה הירוקה פתחה בחקירה כדי לברר את נסיבות הבעיה".

"הרגשה שלא מספרים הכל"

מאז שעות הבוקר התפשטה בבאר שבע עננה של צחנה שגרמה סבל רב לתושבי העיר. רבים מהם נשארו בבית ולא יצאו לעבודתם בשל קשיי נשימה ותחושה של סחרחורות וכאבי ראש. "אני גרה בשכונת נווה-זאב בצפון העיר, גם כאן מרגישים בצורה חזקה מאוד", סיפרה אדווה, תושבת העיר, "שמעתי ממקורביי שגם באזור המזרחי של העיר שולט ריח רע של צחנה כבדה. זה מדהים כי בשבוע שעבר סבלו תושבי אותו אזור מבעיה של אספקת מים".

"שלא יגידו לנו שוב שזו בעיה שלא יודעים מהיכן זה מגיע", אמר מוקדם יותר תושב אחד השכונות הקרובות לאתר רמת חובב מדרום לעיר, "אבל יש הרבה סימני שאלה לגבי מקור הריח. יש לי הרגשה שלא מוסרים את כל הפרטים". רק בשבוע שעבר סבלו תושבי שכונות רבות מבעיות באספקת המים לאחר שעבודות לשיפוץ קווי הרכבת העובדים בעיר פגעו בצינור אספקת המים המרכזי לבירת הנגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully