וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנה מטייוואן: עשרת אלפים דולר להצלת צבי ים

אריאל נוי

23.10.2010 / 17:24

שגרירות טיוואן בישראל העניקה המחאה על סך עשרת אלפים דולרים למרכז להצלת צבי ים וזאת לצורך רכישת מצלמה תת ימית. מנהל המרכז: "שמחים שיש שיתוף פעולה בינלאומי"

שגריר טייוואן בישראל העניק בשבוע שעבר המחאה על סך עשרת אלפים דולרים למרכז להצלת צבי ים הנמצא במבואות ים- מכמורת. מרשות הטבע והגנים נמסר כי המענק הוא לצורך רכישת מצלמה תת ימית משכוללת אשר תלווה את צבי הים בשעותיהם הראשונות בים מול חופי ישראל.

שגרירות טייוואן בישראל תורמת מידי שנה לארגונים שונים שעוסקים בשמירה על הטבע והסביבה והשנה החליטו לתרום למרכז ההצלה לצבי ים. יניב לוי, מנהל מרכז ההצלה לצבי ים של רשות הטבע והגנים אמר לוואלה! חדשות "זה עצוב אין מספיק סבסוד ממשלתי רוב התקציב הולך לביטחון. אנחנו מאד שמחים שיש שיתוף בינלאומי ותמיכה בינלאומית זה גם משפר אותנו ברמה מקצועית וגם תורם ליחסים שלנו עם מדינות אחרות".

המצלמה תוצמד לשריון הצבים

לוי (39) כבר 12 שנים עושה את מה שהרבה אנשים מכנים "עבודת הקודש" והוא זה שמציל את חייהם של צבי הים. לדבריו מלבד מימון ממשלתי המרכז מקבל תקציבים ומענקים ממדינות זרות. "אנחנו חייבים ושמחים לקבל מכל מקום כסף. אנחנו תמיד בחוסר כוח אדם ובכסף אז כל תרומה או מענק עוזרת".

הפעם, הוא מסביר, המענק היה לרכישת מצלמת תתי ימית שתהיה מוצמדת לשריון הצבים. "הכוונה היא להצמיד מצלמה שכזו לצבים ששוקמו במרכז ומושבים לטבע ולצבות ים העולות לחופי ישראל על מנת להטיל את ביציהן. המצלמה מתעדת את השעות הראשונות במים ולאחר מספר שעות מתנתקת משריון הצב וצפה על פני המים. בעזרת אות טלמטרי ניתן לאסוף אותה ולצפות בתיעוד, וכך ללמוד יותר על האזור התת ימי שמול חופי ישראל- שם נמצאים הצבים בתקופה הרגישה של ההזדווגות וההטלה." מסביר לוי

רשות הטבע והגנים מסרה בתגובה למענק מטייוואן כי "חלק מתקציבה של רשות הטבע והגנים מגיע מתרומות שונות, מהארץ ומחו"ל כאחד. אלו מסייעים בפרויקטים יקרים של שימור אתרים ארכיאולוגיים והשבה של חיות בר לטבע. מעבר להיותנו גוף ממשלתי אנו נדרשים להציג תקציב עצמאי לכן גם גובים במעט אתרים דמי כניסה. התרומות מחליפות בעצם חלק מהגבייה באתרים ומאפשרות להחזיק מרכזים שאין להם הצדקה "כלכלית" אך הם חיוניים לשמירת הטבע בארץ לא מדובר במשהו חריג ומרכז ההצלה נמצא לחלוטין בדרך "למעלה" מבחינת היקף הפעילות הצפוי."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully