וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 13 שנה: רוצח התייר בערבה יצא לחופשי

גלעד גרוסמן

14.10.2010 / 16:06

דניאל עוקב שהורשע ברצח התייר הבריטי ג'פרי הנטר ובפציעת חברתו בערבה ב-1997, שוחרר לאחר שנוכה שליש ממאסרו. עוקב: "מודה לשב"ס שעזר לי להגיע לשיקום מלא"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יגור מזור, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

דניאל עוקב, שהורשע ברצח התייר בריטי ג'פרי הנטר ובפציעתה של חברתו שרלוט גיב בשנת 1997 ונידון ל-20 שנות מאסר, שוחרר היום (חמישי) מבית הכלא מעשיהו לאחר 13 שנות מאסר. שחרורו המוקדם התאפשר בעקבות החלטת ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר לנכות שליש מתקופת המאסר.

בתחילה החליטה ועדת השב"ס לעכב את ביצוע ההחלטה בשבוע כדי לאפשר לפרקליטות לערער עליה, אולם הפרקליטות החליטה שלא לערער ונסללה הדרך שלחרורו של עוקב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוקב בצאתו מבית הכלא, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוקב הודה לשירות בתי הסוהר ולאגף השיקום שסייעו לו להגיע לשיקום מלא. "מי כמוני אחד שעבר שכול ואיבד חברים בצבא מבין את הנזק והאובדן", אמר.

פרקליטו של עוקב, עורך הדין אבי עמירם, מסר בתגובה כי לא מדובר באסיר קונבנציונלי. "מדובר באסיר שאת מרבית חייו ושנותיו הקדיש למען ביטחון ישראל, במיוחד בתקופה שבה שירת בסיירת רימון, שם נטל חלק בחיסול של כ-400 מבוקשים עם דם על הידיים. לדאבון הלב, הוא נפגע נפשית במהלך הפעילות הזאת, והפוסט-טראומה שלו נחשפה לאחר שנים. מלכתחילה היו צריכים לשפוט אותו בקריטריונים שונים, ואני שמח שכך נעשה. ישנה קואליציה מקיר לקיר בקרב כל גורמי השב"ס שיש לשחררו".

עוקב, הורשע ברצח הנטר ובפציעתה של גיב באוגוסט 1997. הוא ירה בשניים בעת שהסיע אותם במכוניתו כטרמפיסטים בכביש מאילת למצפה רמון. הוא נתפס תשעה ימים לאחר הרצח, אך טען שאינו זוכר כי ירה בהם. הוא נידון ל-20 שנות מאסר ולא למאסר עולם בשל אחריות מופחתת שנקבעה לו, מכיוון שסבל מבעיות נפשיות.

עדכון ראשון: 13:03

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully