וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ באזכרת גנדי: הנאמנות - לא עניין פוליטי

7.10.2010 / 17:00

יממה לאחר ההודעה בדבר החלטתו להביא את תיקון חוק האזרחות לאישור, אמר נתניהו באזכרה במלאת תשע שנים להירצחו של רחבעם זאבי (גנדי) כי "הנאמנות לארץ ישראל איננה עניין פוליטי. איננו צריכים לשנות את הצדק ההיסטורי בגלל אילוצים"

מערכת וואלה!

(עריכה: דורון שטיין)

על רקע הכוונה לאשר בישיבת הממשלה הקרובה את התיקון לחוק האזרחות, לפיו כל מי שירצה להתאזרח בישראל שלא על פי חוק השבות, יצטרך להצהיר נאמנות למדינת ישראל כמדינה יהודית, אמר הערב (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "הנאמנות לארץ ישראל איננה עניין פוליטי. איננו צריכים לשנות את הצדק ההיסטורי בגלל אילוצים".

"זו הסיבה שאנחנו כאן בארץ הזאת ולא בארץ נוכריה ובעיר זרה. אין הכרח להחזיק במשנה מסוימת כדי לקיים את הזיקה הנפשית לארץ ישראל", אמר ראש הממשלה, בהמשך לדבריו במהלך סיור בלוד, לפיהם הכרחי לקיים מאבק פנים לאומי ובין לאומי כנגד הניסיון לטשטש את אופיה היהודי של ישראל.

באזכרה שהתקיימה בהר הרצל במלאת תשע שנים להירצחו של השר רחבעם זאבי (גנדי) אמר עוד ראש הממשלה כי "יש המנסים לטשטש את הקשר הייחודי של עם ישראל למדינתו. יש המנסים לכפור בזכותה של ישראל להתקיים כמדינת הלאום של העם היהודי. ישראל היא ביתם של יהודי העולם: בסמליה, בחגיה, בהמנונה, בשפתה ובמוסדותיה, היא מדינתו של העם היהודי. היא מדינה יהודית, אבל היא גם דמוקרטית".

נתניהו הוסיף כי "כולנו בני הארץ הזאת, לשום עם לא היה קשר ייחודי כזה עם הארץ ועם ירושלים, בירתה. זו ארצנו, זו עירנו. גנדי הבין אמת פשוטה זו. שאלת הקשר ההיסטורי שלנו עם ארץ זו. שאלת הקשר ההיסטורי שלנו עם ארץ ישראל היא מרכזית. הקשר שלנו לארץ ישראל צריך לאחד ולא לפלג אותנו. הקשר הזה צריך לאחד את כל המפלגות הציוניות והעם היהודי. יהיה הפתרון המדיני אשר יהיה בממד הרעיוני, היסודי, אל לנו להתכחש לקשר הדורות עם ארץ ישראל, אל להתכחש לקשר הדורות עם ארץ ישראל, אל לנו לראות בחלק כלשהו מנחלת אבותינו ארץ זרה".

הוויכוח לא מעניין את אויבינו

בהמשך דבריו התייחס נתניהו לרצח שאירע לפני תשע שנים. לדבריו, "רציחתו של רחבעם זאבי על ידי בני עוולה מזכיר לנו יומיום ושעה שער שהוויכוח הפנימי החוצה מחנות, לא באמת מעניין את אויבינו. גנדי נרצח בגלל היותו בן גאה לעם היהודי, שחזר לארצו ונלחם לעצמאותו. כבר תשע שנים אנחנו בלי קולו הרועם, הקול המוכיח המהדהד מעל כל במה, 'ארץ ישראל שלנו היא'".

"עמדותיו של גנדי היו חדות, צלולות, נוקבות ובלתי מתפשרות", אמר ראש הממשלה, "תפיסתו הרעיונית מזוקקת, צרופה, ונאמנה ללא סייג לאמת אחת אקסיומטית. גנדי ניצב גאה וזקוף כסמן הימני - משנתו הייתה בהירה וברורה. ארץ ישראל בשלמותה כיחידה אחת שאינה ניתנת לחלוקה. בקצה השני נשמעת עמדה הפוכה של מדינה אחת, אך לא יהודית. בין שתי העמדות האלה יש מגוון דעות. גנדי הכיר היטב את הקשר הבל יינתק בין ארץ ישראל לעם ישראל. כולנו בני הארץ הזאת".

נשיא המדינה, שמעון פרס, אמר בטקס האזכרה כי "כדי לעמוד על סוד כוחו של גנדי, לא צריך לחקור את המקצועיות שלו". פרס הוסיף כי "אבל כדי ללמוד את סוד כוחה של המקצועיות, צריך ללמוד את גנדי. הוא היה לוחם. לכאורה, כדי להיות לוחם צריך לדעת את האויב. גנדי סבר שהאויב אינו עם אלא מצב. וכדי להבין מה יוצר איבה הוא ניסה להבין את הצד הערבי והוכיח שאפשר לקיים ידידות אפילו במצב איבה. זה הביא למשל להיווצרותה של ידידות מופלאה בינו לבין קבוצה בדואית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully