וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: מסגד הוצת והושחת ליד בית לחם

ניר יהב ויהושע בריינר

4.10.2010 / 8:46

שריפה פרצה לפנות בוקר במסגד מדרום לבית לחם, ונזק נגרם לחלקים ממנו. בנוסף, רוססו על קירותיו כתובות נאצה בעברית. הפלסטינים טוענים: מתנחלים עומדים מאחורי המעשים. כוחות צה"ל והמנהל האזרחי נמצאים במקום

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ)

שריפה פרצה לפנות בוקר (שני) במסגד בעיירה בית פג'אר מדרום לבית לחם. לא היו נפגעים, אך לפי דיווחים פלסטיניים נזק נגרם לחלקים ממנו, ו-12 ספרים שהיו בו עלו באש.

בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" צוטטו עדי ראייה פלסטינים, הטוענים כי מספר מתנחלים נכנסו למסגד "אל-אנביא" שנמצא באזור המערבי של העיירה, הציתו חלקים בו ו-12 ספרים שהיו בתוכו. לפי הדיווח, תושבי הכפר מיהרו למקום והחלו להתקוטט עם המתנחלים עד שהגיעו חיילי צה"ל ופיזרו את המהומה. לדברי התושבים, המתנחלים ריססו על קירות המסגד ססמאות בעברית שקוראות לרצח פלסטינים ולועגות למוסלמים. על הקירות רוססו כתובות גרפיטי בהן נכתב "נקמה" וצוייר מגן דוד, וכן רוססה המילה "שירותים".

הדיווח על השחתת המסגד התקבל הבוקר במנהל האזרחי, וכוחות של צה"ל והמנהל נמצאים כעת בשטח. לפי הדיווח שהתקבל, תושבים בבית פג'אר ראו רכב שנשא לוחית זיהוי ישראלית נמלט מהמקום. עם זאת, בצה"ל לא אישרו את הדיווח הפלסטיני, לפיו חיילים פיזרו מהומה שפרצה בין תושבים בעיירה לבין מתנחלים.

צה"ל מנסה להרגיע את הרוחות

ראש המנהל האזרחי תא"ל יואב (פולי) מרדכי יצר קשר בשעות האחרונות עם בכירים במנגנוני הביטחון הפלסטיניים ועל בכירי הרשות במטרה להרגיע את הרוחות ולמנוע עימותים בין הפלסטינים למתנחלים.

לפני כעשרה חודשים דיווחו מקורות פלסטינים כי מתנחלים הציתו מסגד בכפר יאסוף שליד סלפית בצפון הגדה, וריססו דברי נאצה במקום. על פי הדיווחים, חלקים גדולים מהמסגד, ובו ספריית ספרי קוראן, נשרפו כליל. ראש מועצת כפר יאסוף, עבד א-רחים מוסלח, מסר אז כי המתנחלים ריססו כתובות נאצה, כגון: "נשרוף אתכם כולכם" ו"היכונו לתג מחיר ד"ש מאפי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully