וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "לא נשאיר את עזה בידי חמאס"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.9.2010 / 9:02

יו"ר הרשות הפלסטינית הבהיר כי אין בכוונתו לוותר על השליטה ברצועה ושוב איים: אם יופעל עליי לחץ לבצע ויתורים בסוגיות הסדר הקבע, "אקח את התיק שלי ואלך"

"אינתיפאדת אל-אקצא הרסה אותנו והרסה את כל מה שבנינו ומה שנבנה לפני כן". כך אמר היום (שלישי) יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בראיון שהעניק לעיתון הכוויתי 'א-ראי'. בנוסף הבהיר אבו מאזן כי הרשות הפלסטינית לא תוותר על רצועת עזה ואמר כי "לא נותיר את עזה בידי חמאס, כפי שלא נותיר את הגדה המערבית בידי חמאס. כולם יודעים את הנסיבות שהובילו להפיכה (של חמאס בעזה – נ.י) ולפילוג".

יו"ר הרשות הביע את כעסו על מנהיגי מדינות ערב "שהחליטו בפסגת סירת (בלוב – נ.י) להעביר לירושלים סיוע בסך 500 מיליון דולר כדי לשמור על צביונה הערבי והאיסלמי, אולם לא הגיעה עדיין אגורה אחת". לדבריו מדובר ב"שערורייה אמיתית". הוא סיפר שהוא עדכן את שליט לוב מועמר קד'אפי בנושא ועקץ את מדינות ערב באמרו כי מספר מדינות ערב אינן מעבירות כספים לרשות כפי שהתחייבו.

בהתייחסו לפתיחת המשא ומתן הישיר בין ישראל לפלסטינים הבהיר אבו מאזן כי אם יופעל עליו לחץ לעשות ויתורים בנושא הגבולות, הפליטים ויתר סוגיות הסדר הקבע "אקח את התיק שלי ואלך. לא אשאר לחתום על ויתור אחד מעקרונותיו של העם הפלסטיני".

אתמול נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם חברי קונגרס מהמפלגה הדמוקרטית ואמר כי הוא מקווה שיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לא יבחר לנטוש את דרך השלום. "יש הרבה נושאים שלא הסכמנו עליהם בשיחתנו והדרך היחידה להגיע להסכמה עליהם היא במשא ומתן ישיר ורצוף ללא הפסקות וללא עיכובים. אני מעריך שניתן להגיע על ידי משא ומתן כזה להסכם שלום תוך שנה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully