וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון צרפתי חושף: בסיס הריגול הגדול של ישראל

כתב העת הצרפתי "לה מונד דיפלומטיק" טוען כי סמוך לקיבוץ אורים שבנגב, ישראל מפעילה את אחד מבסיסי ההאזנות הגדולים בעולם. הבסיס - כך נטען - מיירט תשדורות ממהמזרח התיכון וממקומות אחרים בעולם

ישראל מפעילה את אחד מבסיסי ההאזנות הגדולים ביותר בעולם. כך נטען בכתב העת הצרפתי "לה מונד דיפלומטיק". בכתבה המתפרסמת בגיליון ספטמבר של כתב העת, טוען העיתונאי הניו זילנדי ניק הייגר, כי ליד קיבוץ אורים בנגב נמצא בסיס של חיל המודיעין הישראלי, ובו שורות של צלחות לוויין, המוגנות בגדרות גבוהות ועל ידי כלבי שמירה.

לפי הכתבה, הצלחות מיירטות שיחות טלפון, דברי דוא"ל ומסרים אחרים המשודרים מהמזרח התיכון, אירופה, אפריקה, ואסיה, בהם גם תשדורות ימיות.

לדברי הייגר, הבסיס הוא תחנת הריגול הגדולה בישראל ומהגדולות בעולם - והוקם לפני מספר עשורים. המקורות לכתבה הם גורמים מקהילת המודיעין הישראלית שמכירים את פעילות הבסיס מקרוב.

הייגר מציין שכוחה של ישראל באזור בדרך כלל מיוחס לצבאה, מאגר הנשק הגרעיני שלה ופעילות המוסד. אולם היכולת שלה "לאסוף מידע אלקטרוני הוא חשוב לא פחות, על מנת לנטר ממשלות, ארגונים בינלאומיים, חברות זרות, ארגונים פוליטיים ואנשים אינדיבידואליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully