וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מצבו הבריאותי: מולנר לא יעבור כלא

איילה חננאל

1.9.2010 / 17:39

העבריין עמיר מולנר ביקש למנוע את העברתו מכלא רימונים לכלא אחר בשל חשש מהידרדרות במצבו הרפואי. ביהמ"ש קיבל את הבקשה וציין כי "מולנר סובל מקוצר נשימה, והעברתו עלולה לפגוע בטיפול בו"

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה קיבל היום (רביעי) את עתירתו של העבריין עמיר מולנר, והורה לשב"ס להותירו בבית הסוהר רימונים, עקב חשש מהידרדרות במצבו הרפואי. בשל היותו אסיר טעון הפרדה, הוחלט בשב"ס להעביר את מולנר בית סוהר מדי חצי שנה, וזאת במטרה למנוע מיריביו לפגוע בו.

במסגרת אותה החלטה, אמור היה מולנר להיות מועבר מבית הסוהר רימונים לכלא איילון, כבר לפני אחד עשר ימים. אלא שמולנר הגיש לבית המשפט עתירה בה דרש למנוע את העברתו מאחר שלטענתו, זו תביא להידרדרות במצבו הרפואי, מאחר ולאחרונה הוא סובל מקוצר נשימה קשה ואף התעלף פעמיים במהלך השבועות האחרונים.

לטענת מולנר, כלא איילון אליו הוא אמור להיות מועבר אינו מאוורר די-הצורך, והעברתו, תביא לדחייתו של התור שנקבע לו לסוף חודש אוקטובר בבית החולים "מאיר" בכפר סבא, בו אמורות להתבצע בדיקות שיאבחנו את מצבו הבריאותי.

בדיון שנערך היום טען פרקליטו של מולנר, עורך הדין רותם טובול, כי "חלה הידרדרות במצבו. ייתכן שמדובר בקוצר נשימה או בעיה שעלולה להתפתח. הוא מבקש להישאר במקום בו הוא שוהה כיום, בו יש חלון, פתח אוורור שעוזר לו מדי יום. בתא ההפרדה אליו הוא אמור להיות מועבר באיילון אין חלון. מדובר בפתח קטן שממנו מכניסים מזון, והוא נפתח אך ורק בהוראת סוהר. האוורור היחיד הוא דרך מערכת המיזוג". מנגד טען נציג השב"ס, כי "בבית סוהר איילון אין לנו חלונות החוצה אבל ישנו אוורור חלופי. הרבה מאוד אסירים עם בעיות דומות מסתדרים שם בסדר גמור".

השופט אברהם טל קיבל את עתירתו של מולנר והורה לשב"ס שלא להעבירו בית כלא עד לביצוע הבדיקות בבית החולים "מאיר". בהחלטתו ציין השופט טל כי מולנר "החל טיפול רפואי והוא נתון במעקב רפואי במקום מאסרו הנוכחי. הוא סובל מקוצר נשימה קשה, בשל כך התעלף פעמיים והופנה לבית החולים 'מאיר' לבדיקה קרדיולוגית. העברתו עשויה לגרום לביטול התור בבית החולים 'מאיר' ולא ייקבע תור מוקדם יותר בבית חולים אחר, ומשכך אני מקבל את העתירה ומורה על עיכוב העברתו מבית סוהר רימונים לבית סוהר איילון, גם בהתחשב בתנאי האוורור שקיימים בבית סוהר איילון ואשר אין מחלוקת שהם פחות טובים מאשר אלה הקיימים באגף ההפרדה בבית סוהר רימונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully