וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר: שביתה בעל-יסודיים

גיל סימה

31.8.2010 / 14:04

ארגון המורים העל-יסודיים החליט שלא לפתוח את שנת הלימודים מחר במחאה על אי חידוש הסכמי העבודה הקיבוציים של המורים. זאת לאחר שבשבוע שעבר הורה בית הדין לעבודה שלא להשבית את הלימודים סביב סוגיית תוכנית "אופק חדש"

החופשה מתארכת: ארגון המורים העל יסודיים, הודיע בצהריים (שלישי) כי בכוונתו להשבית מחר, אחד בספטמבר, את הלימודים בכל מערכת החינוך העל יסודית (כיתות ז'-יב'). בארגון מוחים על אי חידוש הסכמי העבודה הקיבוציים של המורים. "מתייחסים אלינו כמו אל פיונים ומזלזלים בנו", אמר לוואלה! חדשות יו"ר הארגון, רן ארז.

"לצערי הרב הממשלה לא מכבדת את פסק הדין שאומר שלמורים יש את הזכות האישית ביותר להתנגד לרפורמת 'אופק חדש', זוהי הפרה ברגל גסה של הפסיקה". ארז מתייחס בדבריו להחלטת בית הדין הארצי לעבודה משבוע שעבר אשר אסרה על חברי הארגון לשבש את פתיחת שנת הלימודים לאור התנגדותם להחלת הרפורמה בחטיבות הביניים.

"אם משרד החינוך ימשיך בדרך שבה הוא הולך, נחריף את המאבק והשנה תהיה סוערת יותר מכל מה שאנחנו זוכרים מהעבר, כל זאת אנחנו עושים למען המורים ומערכת החינוך". ארז מפנה ביקורת כלפי המשרד שלדבריו ממשיך להתעסק בממוצעי הבגרויות במקום להתמקד בערכים המוקנים לתלמידים במערכת עליה הוא מופקד. "כל ההתפארות של המשרד זהו ישראבלוף אחד גדול".

גם בנעמ"ת שובתים

בנוסף, 18 אלף ילדים לא יגיעו למעונות-היום ב-1 בספטמבר. כ-3,700 מטפלות נעמ"ת הודיעו אתמול כי בכוונתן לקיים שביתת אזהרה בת יום אחד ביום רביעי, במסגרתה הן לא יפתחו את שנת הלימודים במעונות היום. במסגרת השביתה, כ-250 מעונות נעמ"ת בהם לומדים כ-18 אלף ילדים יהיו סגורים. זאת בעקבות סירוב הממשלה להעלות את שכרן הנמוך של המטפלות.

מההסתדרות נמסר כי המטפלות פתחו בשביתה, מפני שהמשא ומתן שהן ניהלו עם הממשלה הגיע למבוי סתום, בכל הקשור לשיפור תנאי העסקתן והשגת תוספת לשכרן. יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד אמר כי "המצב של המטפלות במעונות נעמ"ת הוא בלתי נסבל. היום נשבר הקש ששבר את גב הגמל, ואין לנו ברירה אלא להשבית ולא לפתוח את שנת הלימודים במעונות היום של נעמ"ת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully