וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנסים להפעיל נגדי טרור תרבותי"

22.1.2002 / 15:47

ח"כ לפיד אמר אתמול, לאחר השמעת "את אינך" של עמיר בניון המושר בעברית ומרוקאית: "טול כרם כבשה אותנו"; אמנים ופוליטיקאים מתחו ביקורת, אך לפיד מבהיר: לא אחזור בי מדברי

יו"ר מפלגת "שינוי", ח"כ יוסף לפיד, סירב היום לחזור בו מהגדרתו אתמול את שירו של הזמר עמיר בניון כ"נורא". בראיון לגלי צה"ל אתמול אמר לפיד לאחר השמעת השיר "את אינך" של הזמר, שבו מילים בעברית ומרוקאית: "שמעתי את השיר הזה והגעתי למסקנה שלא אנחנו כבשנו את טול כרם, אלא טול כרם כבשה אותנו". בראיון שהעניק היום לגלי צה"ל, הסביר לפיד כי אין לו דבר נגד הזמר, אך האשים במקביל כי "מנסים להפעיל נגדי טרור תרבותי".

הזמר עמיר בניון מסר כי "כאמן וכעושה אמנות אני מכיר את האופן שבו האמנות והיצירה מפעילות אצל אנשים רגשות מסוימים שונים. זה תפקידה של האמנות". הזמר הדגיש כי "מעבר לכך אני לא מוכן להגיב על הפרשה".

התבטאותו של יו"ר שינוי אתמול עוררה מחאה משמאל ומימין. ח"כ אופיר פינס (עבודה) אמר ל"ידיעות אחרונות": "דברי לפיד מעוררים סלידה. תגובתו מעידה על חוסר סובלנות, חוסר תרבות, יוהרה, התנשאות וחוסר פתיחות". לדברי ח"כ פינס, "הזמר המזרחי כובש את כל העולם". ח"כ דוד טל (ש"ס) הגיב בזעם: "מה? רק היידישע מאמא? שלום שבזי לא? אבן-גבירול לא? יש מונופול רק לתרבות מזרח-אירופית".

יוזמה: עמיר בניון ישיר בכנסת

גם מצד האמנים הישראלים נמתחה ביקורת. הסטנדאפיסט שלום אסייג אמר ל"ידיעות אחרונות": "עד שסוף סוף משמיעים שיר במרוקאית בגלי צה"ל, בא טומי לפיד להרוס לנו. אני מזמין אותו אלינו למימונה, להראות לו את 'השטחים' מקרוב".

לדברי לפיד, "מאז שאמרתי את הבדיחה הזו אני חשוף למתקפה של חוליגנים גזענים, שעלו על הנושא כמוצאי שלל רב, רק כדי להפגין את הדעות הקיצוניות, הגזעניות, המפלות שלהם".

ח"כ יגאל ביבי (מפד"ל) האשים את לפיד: "תגובתך היתה מלאה שנאה ובוז לתרבות ולשירה המזרחית". ח"כ ביבי קרא ליו"ר שינוי למצוא דרך להתנצל. במקביל הוא יוזם להזמין את עמיר בניון וזמרים נוספים מעדות המזרח למשכן הכנסת בט"ו בשבט, לכבוד חגיגות יום ההולדת של הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully