וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנדידה הגדולה: אלפי חסידות בשמי ישראל

עידן אבני

25.8.2010 / 13:21

כ-30 אלף חסידות חצו אתמול את ישראל בדרכן לקינון בחום האפריקאי. בסוף החורף הן ישובו לביקור נוסף כשיעשו את הדרך ההפוכה. "הן מסייעות לחקלאים בעמק בית שאן"

עונת נדידת הצפורים החלה והראשונות שהחלו בימים אלו לחלוף מעל ישראל, הן החסידות. בסקר הציפורים השנתי של החברה להגנת הטבע, מעריכים כי יחלפו השנה בשמי ישראל כ-400 אלף חסידות, שיעשו דרכן לאפריקה. יהונתן מירב, מנהל סקרי נדידת הציפורים בחברה להגנת הטבע מציין כי אתמול היה היום המשמעותי הראשון של נדידת החסידות, כשכ-30 אלף מהן חצו את ישראל. בעשרת הימים הקרובים מתוכננות לחלוף בשמי ישראל כרבע מיליון חסידות, חלקן חוצות את ישראל במהלך היום, השאר לנות לילה אחד וממשיכות בדרכן.

נדידת חסידות  מעל שמי ישראל, בדרכן מאירופה לאפריקה- אוגוסט 2010. החברה להגנת הטבע
30 אלף חלפו מעל ישראל ביום אחד/החברה להגנת הטבע

בחודשים פברואר ומרץ יעשו החסידות את דרכן חזרה מאפריקה לארצות מוצאן במזרח אירופה ובאסיה. "החסידות, שלא כמו העגורים והשקנאים, לא גורמות נזק. הן אפילו מסייעות לחקלאים ובעמק בית שאן הופכים את האדמה בשדות לקראת הגעתן כדי שיעזרו למגר את אוכלוסיית הנברנים. רובן לא נשארות בישראל למעט אחוז מזערי של חסידות חלשות או צעירות", אמר מירב.

נדידת חסידות  מעל שמי ישראל, בדרכן מאירופה לאפריקה- אוגוסט 2010. החברה להגנת הטבע
בשונה מהשקנאים, החסידות לא גורמות נזק לחקלאות/החברה להגנת הטבע

בחברה להגנת הטבע החלו לסקור את מספר הציפורים הנודדות לפני כעשרים שנה. בעשר השנים האחרונות החל חיל האוויר לממן את הפרויקט לאחר שמטוסים וטייסים של החיל נפגעו מהתנגשויות עם ציפורים. החיל מאפשר לסוקרים להשתמש במכשירים המזהים את הלהקות עם כניסתן לתחום האוווירי של ישראל ובתמורה מועבר לו מידע על גודל הלהקה, גובה מעופה וכיוון המעוף.

נדידת חסידות  מעל שמי ישראל, בדרכן מאירופה לאפריקה- אוגוסט 2010. החברה להגנת הטבע
חיל האוויר השתתף בסקר החסידות/החברה להגנת הטבע

המידע מועבר לטייסים על מנת שיוכלו להימנע מהתנגשות בציפורים הנודדות. "מספיקה ציפור אחת שתפגע במטוס קרב שטס במהירות גבוהה על מנת שזה ייגמר רע", הסביר מירב, "מבחינה כלכלית וכמובן מבחינת חיי אדם, שווה לחיל להשקיע בסקר הזה. מאז שהתחלנו לעבוד יחד ירד אחוז התאונות בצורה אבסולוטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully