וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טורקיה השתמשה בנשק כימי נגד הכורדים"

13.8.2010 / 0:03

דר שפיגל" מדווח, כי מומחים גרמנים טוענים כי ישנה סבירות גבוהה שטורקיה השתמשה בחומר כימי נגד מורדים של הארגון הכורדי ה-PKK. גורם מדיני בירושלים: "ההתנהלות הטורקית בעשורים האחרונים מעלה חשדות כבדים לפשעי מלחמה"

הצבא הטורקי השתמש בנשק כימי נגד מורדי ארגון ה-PKK הכורדי הפועל בטורקיה, כך דווח אתמול (חמישי) בעיתון הגרמני "דר שפיגל". לפי הדיווח, מומחים גרמנים אישרו אמינות של תמונות, שבהן נראים שמונה לוחמים כורדים הרוגים.

האנס באומן, מומחה גרמני לזיוף תמונות, אישר כי התמונות ורישומי ממצאי נתיחת הגופות הינם אמיתיים ותומכים בחשדות. לדבריו, ישנה סבירות גבוהה שהשמונה נהרגו "עקב שימוש בחומר כימי". התמונות שנבחנו מציגות מראות קשים, ביניהם גופות שרופות וחרוכות. לפי הדיווח, מצב הגופות כה קשה, שלא ניתן לזהותן כבני אנוש.

אישור זה מגביר את הלחץ על ממשלת טורקיה, שנחשדה לאורך זמן בשימוש בנשק כימי נגד המורדים הכורדים. כעת, בעקבות האישור, דורשים גורמים פוליטיים בגרמניה לפתוח בחקירה נגד ממשלת טורקיה.

פעילים טורקים-כורדים לזכויות אדם מעריכים כי האנשים שהוצגו באותן תמונות הם שמונה חברים בארגון ה-PKK, שככל הנראה נהרגו בחודש ספטמבר אשתקד. הפעילים הכורדים הגישו את התמונות לגוף זכויות אדם גרמני המורכב ממומחים בענייני טורקיה, עיתונאים ופוליטיקאים ממפלגות השמאל בגרמניה. עוד דווח כי טורקיה הכחישה את ההאשמות וטענה כי מדובר בתעמולה של ארגון ה-PKK הכורדי הפועל במדינה.

גורם מדיני: חשד לפשעי מלחמה

גורמים מדיניים אמרו לוואלה! חדשות, בתגובה כי "ההתנהלות הטורקית בעשורים האחרונים מעלה חשדות כבדים לפשעי מלחמה נגד הכורדים באזור טורקיה תוך פגיעה בדמוקרטיה. כעת יש חשש גדול לזליגת מידע, לרבות מידע צבאי מערבי, לידיים עוינות שהכריזו מלחמה על ערכי החירות". עוד נמסר בעקבות העובדה שבעבר האשימה טורקיה את ישראל בשימוש בפצצות זרחן נגד אוכלוסייה אזרחית ברצועת עזה, כי "על כך אומר הפתגם- 'מי שגר בבית מזכוכית, מוטב שלא יזרוק אבן על בתים אחרים'".

כזכור, בחודש אוקטובר האחרון מתח ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ביקורת חריפה כנגד ישראל ושימושה בפצצות זרחן כנגד מטרות בעזה. העיתון הטורקי סבאח דיווח אז כי בפגישה שקיים ארדואן עם אנשי דת, האשים ארדואן את ישראל בתקיפת ילדים קטנים ברצועה. "העולם והאנושות ישבו על הספות הנוחות וראו את פצצות הזרחן שהושלכו לעבר ילדים תמימים בעזה", אמר ארדואן והוסיף כי "בחלק מהמדינות ילדים מקבלים חינוך טוב ומתקני רפואה מתקדמים. במקומות אחרים יש ייאוש ופשעי מלחמה. והאנושות צופה בכל זה ממושבה הנוח".

עדכון ראשון: 18:48

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully